Hjälp med att få igång min cbr!

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
tjenixen alla glada!
jag har lite problem med att få igång min hoj och har nu tröttnat på att skruva i och ur tändstifften nu! ingen som har några bra tipps på hur jag skall göra för att få igång den. kan tillägga att den varit helt torr från soppa.

//Jocke

Full choke vänta några sekunder sedan försöker du starta, eventuellt vrida lite på gasen om det ej går... så startar jag i alla fall :tungan

eV1Te skrev:
Full choke vänta några sekunder sedan försöker du starta, eventuellt vrida lite på gasen om det ej går... så startar jag i alla fall :tungan

typ det jag gjort den har alltid startat förut men nu har den som sagt varit torrkörd o den vill bara inte, orkar inte lossa tanken o de igen för att prova om det hjälper att hälla lite soppa i förgasarna....

Testa att låta den stå med choken på så att de rinner in soppa i alla slangar så all eventuell luft försvinner. Sedan testar du att starta efter en lång stund.

Har du kollat alla idiot-grejer? Stängd soppakran, dödarknappen osv?
Plocka ur ett stift och lägg det mot gods, kör motorn några varv för att se om du har gnista.

/A

eV1Te skrev:
Testa att låta den stå med choken på så att de rinner in soppa i alla slangar så all eventuell luft försvinner. Sedan testar du att starta efter en lång stund.
De va en avancerad choke. Är det ett påhitt?

Kolla gnista, startgas, putta i backe... De brukar va lösningen.

Rundningsmärke skrev:
Har du kollat alla idiot-grejer? Stängd soppakran, dödarknappen osv?
Plocka ur ett stift och lägg det mot gods, kör motorn några varv för att se om du har gnista.

/A

alla idiot grejer e kollade stöd, dödarknapp o soppakran!

HanneZ skrev:
De va en avancerad choke. Är det ett påhitt?

Kolla gnista, startgas, putta i backe... De brukar va lösningen.

mm skulle kunna prova putta men det blir tungt att få upp den för backen sen! men men lite svett har väll ingen dött av...

Mr_SoaP skrev:
mm skulle kunna prova putta men det blir tungt att få upp den för backen sen! men men lite svett har väll ingen dött av...
Ash, jag puttade igång min blygixxer 100 ggr sommaren 2003. Ha någon till hjälp bara.

Mr_SoaP skrev:
alla idiot grejer e kollade stöd, dödarknapp o soppakran!
Då skulle jag börja med att kolla om det finns gnista, blir stiften blöta förresten?
Kanske använda bil och startkablar till hjälp om batteriet börjar tröttna.

/A

Rundningsmärke skrev:
Då skulle jag börja med att kolla om det finns gnista, blir stiften blöta förresten?
Kanske använda bil och startkablar till hjälp om batteriet börjar tröttna.

/A

gnista finns det med!

Senast i våras hade jag fulla flottörer och torra stift trots att jag malt med startmotorn. Ibland vill de sig inte. Lite bättra fart på snurran o de brukar lösa sig.

Har du soppapump på den där?

HanneZ skrev:
Senast i våras hade jag fulla flottörer och torra stift trots att jag malt med startmotorn. Ibland vill de sig inte. Lite bättra fart på snurran o de brukar lösa sig.

Har du soppapump på den där?

ingen soppa pump vad jag vet iallafall...

Mr_SoaP skrev:
ingen soppa pump vad jag vet iallafall...
Ok, då har du antagligen ett PRI läge på bensinkran, det kan vara läge att prova med det. Se till att stänga av PRI läget efter den startat eller efter du gett upp!

Har du kollat om det finns soppa i flottörhusen?

HanneZ skrev:
Ok, då har du antagligen ett PRI läge på bensinkran, det kan vara läge att prova med det. Se till att stänga av PRI läget efter den startat eller efter du gett upp!

Har du kollat om det finns soppa i flottörhusen?

PRI läge? vad jag vet har jag bara 3 reserv on och off har inte kollat flottörhusen
hur gör jag det lättast?

Mr_SoaP skrev:
PRI läge? vad jag vet har jag bara 3 reserv on och off har inte kollat flottörhusen
hur gör jag det lättast?
Ofaan, de brukar finnas PRI om man har vakumtank.

Kolla om du har soppa i flottörhusen genom att skruva ur den lilla dräningsskruven som sitter på sidan. Den kommer du lätt åt!

/ Hannes

HanneZ skrev:
Ofaan, de brukar finnas PRI om man har vakumtank.

Kolla om du har soppa i flottörhusen genom att skruva ur den lilla dräningsskruven som sitter på sidan. Den kommer du lätt åt!

/ Hannes

jajamensan kom nu in från garaget för 11gången och svaret lyder jajamensan jag har soppa i flotörhusen... kan det vara fel på tändstifften eller något? jag har ju gnist men det kanske e dags att köpa nya??

Gnista utanför cyllarna behöver inte nödvändigtvis betyda att de ger gnista innuti cyllarna(under tryck). Det är säkert inget fel på dina stift. Ja slår näven i bordet för lite startgas + springa i backe. Spring så fort du bara kan, antagligen slipper du gå på tillbakavägen!

HanneZ skrev:
Ja slår näven i bordet för lite startgas + springa i backe.
Jag håller med, fast jag är för lat för att springa. Jag skulle låna ström från bilen istället,
lite extra sprutt i startögonblicket gör nog susen.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...