Hjälp med Aprilian

2794200 Vågar vi tro på 140 RWHP och ett moment flack som en prärie :) Dom västa jag sett har legat runt 135 och runt 110 Nm
Jadu, vi får se... tyvärr blir det inte av idag utan det blir imorgon runt 10-e tiden jag ska dit. Förhoppningsvis färdigt på eftermiddagen.

Den låter nått fruktansvärt mycket... :gnissla
 
Hoppas du kommer visa lite SAE hp efter bänken..........:)

Riktigt nyfiken på vad "Sporthoj.com" kan förbättra på en RSV...

/J
 
SAE 129 med fetare blandning.
SAE 132 med lite snålare på topp.
Kommer dock välja den fetare blandning då uppe i fart kommer luftintaget trycksätta och ändra blandningen aningen. Vridet var 97.

Trodde väl det skulle vara mer. Men får se när jag kör den hur hästkrafterna känns.

Använde slicks vilket tydligen kan påverka hästkratsantalet. De har för mycket friktion.

Jämfört med tidigare bänkade RSV's med slipon så låg kurvan klart tydligt över efter 6000 varv.
 
SAE 129 med fetare blandning.
SAE 132 med lite snålare på topp.
Kommer dock välja den fetare blandning då uppe i fart kommer luftintaget trycksätta och ändra blandningen aningen. Vridet var 97.

Vilka mod var gjorda på den? drivpkt original eller?
Grym hoj den där i alla fall. :yoparty
 
SAE 129 med fetare blandning.
SAE 132 med lite snålare på topp.
Kommer dock välja den fetare blandning då uppe i fart kommer luftintaget trycksätta och ändra blandningen aningen. Vridet var 97.

Trodde väl det skulle vara mer. Men får se när jag kör den hur hästkrafterna känns.

Använde slicks vilket tydligen kan påverka hästkratsantalet. De har för mycket friktion.

Jämfört med tidigare bänkade RSV's med slipon så låg kurvan klart tydligt över efter 6000 varv.


Hade vi kunnat göra kompökningen så hade det hoppat upp lite till.
Men pga avsaknad av utrymme mellan ventil och kolv så gick inte det i nuläget.

Men om man går och införskaffar ett par högkompskolvar och bearbetar dem lite så ska du se att det knuffar på lite till.
Det kan vara fortgjort när väl kolvarna är klara.
Samt en ordentlig timning av kammarna som skulle få upp siffrorna lite till!

Sen så skulle man ha referensbänkat hojen innan och sett förändringen istället för en slutsiffra som inte säger så mycket egentligen.
Det är ju mer än korvkiosksiffra att kasta runt.
Men som du sa så ökar den ordentligt efter 6000 rpm och det beror på kammarna.
Slicks drar ner siffrorna något som du skrev.

Sen skrevs det tidigare om att det värsta var 135-140 Rvhp så du är ju inte långt efter där.

Men det går att jobba vidare. :tummenupp
En motor blir aldrig färdig... :D

Sen så får du ju gasa mer och bromsa seeeenare än dem andra.
Inga problem!
 
Last edited:
SAE 129 med fetare blandning.
SAE 132 med lite snålare på topp.
Kommer dock välja den fetare blandning då uppe i fart kommer luftintaget trycksätta och ändra blandningen aningen. Vridet var 97.

Trodde väl det skulle vara mer. Men får se när jag kör den hur hästkrafterna känns.

Använde slicks vilket tydligen kan påverka hästkratsantalet. De har för mycket friktion.

Jämfört med tidigare bänkade RSV's med slipon så låg kurvan klart tydligt över efter 6000 varv.

Däck kan rakt av göra uppåt 8 hästar...slicks är INTE optimalt för att få högsta värden. Detta testadades med cralles eller om det var Paupanens hojar vid mappningsjobb i Vallentuna (2meters verkstad) 2005.

Apriliorna är ju kända för att vara väldigt "känsliga" på insugsidan vad det gäller luftburk/filter...har för mig att du nämnde att du hade en Evoluzione eller liknande lufburks mod?!? så det borde ju vara gott om luft.

Har du moddat till 520kedja? där har du ju säkert 2-4 hästar och nästan 0,7kg i viktbesparing.

Allt som rör på sig behöver ju några mil på sig att lossna också...kolla i samma bänk efter en rejäl träningsdag så tror jag att du mäter upp 5-8% till....om nu absoluta hästar är det viktigaste...

Men den effekten du är van med från rettan kan du ju bara drömma om...detta är något annat.
 
men med en 520-kedja istället för orginal 530 kan du få ut lite fler hastkräftor :tummenupp

PGA att du kastar runt midre vikt.
Och kör man utan O-ringstätningar så blir det mer.
Tar man ur tätningarna ur bakhjulslagren så ökar det lite till.
Tar man ur tätningen på axeln vid framdrevet så läcker det olja!
 
men med en 520-kedja istället för orginal 530 kan du få ut lite fler hastkräftor :tummenupp

..och ytterligare lite mindre friktion om man därtill hittar en traditionell kedja, utan X-eller O-ringar. Men det kanske man redan kör med på banhojar som denna. Vad vet jag...

/J
 
PGA att du kastar runt midre vikt.
Och kör man utan O-ringstätningar så blir det mer.
Tar man ur tätningarna ur bakhjulslagren så ökar det lite till.
Tar man ur tätningen på axeln vid framdrevet så läcker det olja!

Yess!!! Now we are talking!
...och ATF-olja i lådan och bort med alla kolvringar utom den översta och och...

:hihi
 
Back
Top