Hjälp med 600-köp TACK!

tiimmy

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Hoj
Gsx-r 750 / 09
Hejsan, jag har sökt och läst igenom lite olika trådar jag kanske är blind men har inte hittat någon bra...

Det är så att jag ska köpa hoj, 600 (ja läs 600) :)

Och valet står mellan:

Yamaha r6 - år 06-08.
Suzuki gsx-r 600 - år 06-08.
Honda cbr 600 rr - år 06-08.

60 000 :- är min budget.

Jag vet även att sista ordet är mitt, men kan ju vara bra att veta för respektive nackdelar med hojarna.

Tack på förhand!

OM du nu vill ha en hoj som inte är bäst på nåt men RIKTIGT bra på mycket så köp en cbr! Massa uppdateringar på -07an från föregående år ( finns inte heller nån anledning att köpa en 08a & betala mer då det är exakt samma hoj. Otroligt lättkörd, grymma bromsar, bra mellanregister, förlåtande, väldigt bekväm sittställning ( för att vara en sportis ) styret är ganska högt upp för att vara en sporthoj. Köper du en honda så får du inte den snabbaste hojen men garanterat en som i sin helhet är grym! Är inne på min 3:e honda nu och varit lika nöjd med alla så KÖP! Skulle du nu inte välja denna så kör på r6an. Lycka till med köpet :)

Iof är detta min första hoj och utav äldre modell. Men herregud, jag kan inte tänka mig något annat. Den är perfektion, herrn ovanför lägger finger på de fin fina egenskaperna (känner personligen att de stämmer in på min med och då är jag 3 år back.)
R6an tycker jag känns mer aggressiv i körsätt och körställning. Gixxer kan jag inte uttala mig om.

Du har för samtliga tre hojar valt olika generationer. Nu har jag mest koll på R6 och CBR, och framför allt Hondan skiljer ganska mycket mellan 06 och 07. Yamaha skiljer lite mindre, det är mest kåpor och motorstyrning som skiljer..

Fick hem en GSXR 600 K9, för ett par månader sedan. Stortrivs med henne mellan benen.

Trajja 675 sägs vara bäst i klassen, provkör och ta den du gillar bäst :)

Lycka till!:tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...