hjälp med översättning från tyska!!

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
såg en annons på mobile ,,så om nån som kan tyska vill hjälpa till och översätta??

Biete hier eine Yzf750R mit neuem Hinterreifen, Verschleißteile gut, der Motor läuft sehr gut.Einmannhöcker.Draufsteigen und los

Last edited:
JaDeM skrev:
såg en annons på mobile men den verkas lite skum så om nån som kan tyska vill hjälpa till

mit Rennsport-Lacksatz ohne Scheinwerfer, sonst zulassungsfähig Der auf dem Bild dargestellte Lacksatz incl. Scheinwerfer, Blinker, Rücklicht etc. kann für 450,00 € dazugekauft werden. Diverse Rennsportteile wie z.B 17"-Felge und Karbonteile auf Anfrage
kan inte tyska själv men jag körde en översättning till engelska genom babelfish:
with racing lacquer set without headlights, otherwise permissionable the lacquer set of inclusive represented in the picture. Headlight, turn signal, taillight etc. can for 450,00? are to it-bought. Various racing parts like e.g. 17"-Felge and carbon parts on request

unlock26 skrev:
kan inte tyska själv men jag körde en översättning till engelska genom babelfish:
with racing lacquer set without headlights, otherwise permissionable the lacquer set of inclusive represented in the picture. Headlight, turn signal, taillight etc. can for 450,00? are to it-bought. Various racing parts like e.g. 17"-Felge and carbon parts on request

innebär att det e en banhoj som säker inte kan reggas för gata?? eller andra e av annan åsikt? någom som vet eller tror sig veta ,,,det räcker med det för stunden iaf...

"mit Rennsport-Lacksatz ohne Scheinwerfer, sonst zulassungsfähig Der auf dem Bild dargestellte Lacksatz incl. Scheinwerfer, Blinker, Rücklicht etc. kann für 450,00 € dazugekauft werden. Diverse Rennsportteile wie z.B 17"-Felge und Karbonteile auf Anfrage"

Med tävlingslacksats (troligen kraschkåpor?) utan strålkastare, annars i registreringsbart tillstånd. Den lacksats (kåpuppsättning) som visas på bilden, kan tillsammans med strålkastare, blinkers, bakljus etc, köpas till för 450 Euro. Diverse tävlingsdelar, som exempelvis 17 tums fälgar och kolfiber delar, men då får du fråga efter dem

Ser inget i texten som inte skulle göra den regbar, men kolla upp årsmodell, heltypsgodkännande etc. Kan vara kinkigt att importera om det ej är original...

/Hasse

WestW skrev:
Jo, men då får man en översättning som den ovan, och får gissa en del ;)

@JaDeM:
Är den inte reggad i Tyskland kan du få problem att ta in den i Sverige, och även om den är reggad, men inte i originalskick, så kan SBP knota. Jag importerade min, och i Fahrzeugbrief (som man måste ha för att kunna regga den i Sverige) stod bl.a. att den hade andra fuggar, sving, bakdäck än original, och det hade om jag inte varit så j-vla charmig, kunnat sluta med att jag hade fått bygga om allt till original alternativt besikta som ombyggt fordon hos SFRO. Detta trots att den varit godkänd i Tyskland...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti