Hjälp? Markus undrar om han ska köpa R1 eller R9

Men man ser många andra i samma ålder och även yngre som inte tränar något och som har dålig kosthållning. Det är när man kommer upp i min ålder som många får problem med hälsa och krämpor.

Det är ungefär dom som tror att muskler är ett problem och ungefär som Trump tror att fysisk aktivitet sliter ut kroppen i förtid.
 
Last edited:
Det är ungefär dom som tror att muskler är ett problem och ungefär som Trump tror att fysisk aktivitet sliten ut kroppen i förtid.
Jag vill vara tydlig med att jag själv är i särdeles dåligt skick och knappast en förebild för någon. Jag rekommenderar alla att träna regelbundet och äta nyttigt även om det inte är något jag ägnar mig åt.
 
Jag vill vara tydlig med att jag själv är i särdeles dåligt skick och knappast en förebild för någon. Jag rekommenderar alla att träna regelbundet och äta nyttigt även om det inte är något jag ägnar mig åt.
- Äta nyttigt är precis lika tråkigt som det låter. (och smakar)

För oss som gärna syndar med smörgåstårta, donkenmat, öl, pizzor med bacon på osv. är det enda substitutet regelbunden träning.
Jag provade faktiskt att deffa en period för att se vad jag kunde uppnå med hård träning och strikt kost. Jobbigaste veckan i livet.
 
Smörgåstårta är underskattat 👍
 
Man köper givetvis en R1 även om man inte kan hitta en ny i butik längre. Stilbildande ikon i sporthojsvärlden och även många totalt ointresserade människor vet vad en R1:a innebär, dvs nästan lika snabb död som ett nackskott. Varje gång man gränslar den så kommer man att känna ett visst välbefinnande och pirr i kroppen.

En R9 är bara en sminkad gräsklippare med höga ambitioner i jämförelse.
 
Köper man hoj efter utseende snarare än prestanda så är ju både R9 och R7 bra alternativ, de bör ju ha en försäkringskostnad likt MT modellerna. Jag anser ju dock att det är patetiskt att åka runt i en bil eller på en hoj som inte har effekten som den enligt designen den i min mening utger sig från att ha. Jag har haft en mt-07a och kör nu en 9a, gillar båda skarpt men skulle aldrig någonsin köpa en R modell av dessa.
 
Köper man hoj efter utseende snarare än prestanda så är ju både R9 och R7 bra alternativ, de bör ju ha en försäkringskostnad likt MT modellerna. Jag anser ju dock att det är patetiskt att åka runt i en bil eller på en hoj som inte har effekten som den enligt designen den i min mening utger sig från att ha. Jag har haft en mt-07a och kör nu en 9a, gillar båda skarpt men skulle aldrig någonsin köpa en R modell av dessa.
Intressant åsikt. Själv så tycker jag inte att det är effekten som definierar vad som är sporthoj eller inte.
 
Med tanke på mitt tidigare ägande av motorcyklar (se nedan) så kanske svaret givet.

tycker jag det är en nybörjarhoj .. absolut inte
 


View attachment 510664

För någon som känner så starkt för USA är ju valet enkelt:

Hen ska ju ha en Harley, med amerikanska flaggor och skrikande örnar, inget annat än den bästa motorcykeln från det bästa landet kan ju vara gott nog

Man köper givetvis en R1 även om man inte kan hitta en ny i butik längre. Stilbildande ikon i sporthojsvärlden och även många totalt ointresserade människor vet vad en R1:a innebär, dvs nästan lika snabb död som ett nackskott. Varje gång man gränslar den så kommer man att känna ett visst välbefinnande och pirr i kroppen.

En R9 är bara en sminkad gräsklippare med höga ambitioner i jämförelse.

Sjukt ful hoj, klart han ska ha den.

Amerikanskt för känslan att stötta regimen men Yamaha?

En "sminkad gräsklippare" kan vinna om medtävlarna kör ännu sämre motorcyklar!:tummenupp


Yamaha R9 drivs av den kraftfulla 890cm3 CP3-motorn, en trecylindrig parallelltwin som med cirka 120 hästkrafter på topp är tillräcklig med kraft för att tillfredsställa både erfarna förare och dem som är nya inom sportsegmentet.

Passar Markus alltså. :tummenupp


Remy ramlade med sin R1 men tog sig upp och körde lite till men avslutade innan målgång.

1740259988204.png

 
Amerikanskt för känslan att stötta regimen men Yamaha?

En "sminkad gräsklippare" kan vinna om medtävlarna kör ännu sämre motorcyklar!:tummenupp


Yamaha R9 drivs av den kraftfulla 890cm3 CP3-motorn, en trecylindrig parallelltwin som med cirka 120 hästkrafter på topp är tillräcklig med kraft för att tillfredsställa både erfarna förare och dem som är nya inom sportsegmentet.

Passar Markus alltså. :tummenupp


Remy ramlade med sin R1 men tog sig upp och körde lite till men avslutade innan målgång.

View attachment 510830

Menar du att jag är ny eller erfaren? För inget av det stämmer jättebra. 😚
 
Menar du att jag är ny eller erfaren? För inget av det stämmer jättebra. 😚
Jag har inte läst så många motorcykelrelaterade inlägg av dig så jag kan påstå att jag vet något om din erfarenhet som motorcyklist. :(
Men Yamaha och/eller Fastbikes tycker att den passar alla. :tummenupp
Då stämmer allt mellan ny och erfaren jättebra. :tummenupp :krama

Jag är nog inte ensam om att se fram emot dina motorcykelrelaterade inlägg när du väl kommer upp i sadeln. Gärna SportHojsrelaterade :krama
 
Jag har inte läst så många motorcykelrelaterade inlägg av dig så jag kan påstå att jag vet något om din erfarenhet som motorcyklist. :(
Men Yamaha och/eller Fastbikes tycker att den passar alla. :tummenupp
Då stämmer allt mellan ny och erfaren jättebra. :tummenupp :krama

Jag är nog inte ensam om att se fram emot dina motorcykelrelaterade inlägg när du väl kommer upp i sadeln. Gärna SportHojsrelaterade :krama
Nej du har helt rätt, jag skriver nästan aldrig om MC, har aldrig tyckt det är så mycket att skriva om, man kör väl bara?
Men just nu har jag ingen MC tyvärr.
Håller med dig helt om att det borde vara strikt sporthoj som gäller här, klass 7 ska re va. 😍
 
Nej du har helt rätt, jag skriver nästan aldrig om MC, har aldrig tyckt det är så mycket att skriva om, man kör väl bara?
Men just nu har jag ingen MC tyvärr.
Håller med dig helt om att det borde vara strikt sporthoj som gäller här, klass 7 ska re va. 😍
Köp en ROne från dina glansdagar. R1ro.
Mellanskillnaden mot en ny kan du lägga på att nån Jeeves sköter om den. (Lägg alltså ut underhållet på entrepenad.)
 
Nu gör du det enkelt för dig. Det beror ju på hur mycket muskler man har också.

Har man mycket muskler kan man vara 170cm och väga 100kg utan att ha särskilt mycket fett på kroppen
Det finns alltid villkor och undantag. En del hundar har sju ben. Somliga hus en boyta på femtusen kvadratmeter. Och somliga människor väger 100 kilo utan att vara det minsta överviktiga. Men hur relevanta är dessa undantag? En i verkligheten effektiv (tycker jag) regel formulerad av en nobelpristagare är att undvika att tolka enstaka exempel som generellt giltig information. Hur ställer du dig till det?
 
Det finns alltid villkor och undantag. En del hundar har sju ben. Somliga hus en boyta på femtusen kvadratmeter. Och somliga människor väger 100 kilo utan att vara det minsta överviktiga. Men hur relevanta är dessa undantag? En i verkligheten effektiv (tycker jag) regel formulerad av en nobelpristagare är att undvika att tolka enstaka exempel som generellt giltig information. Hur ställer du dig till det?
Jag känner mig utpekad nu.
Mitt BMI är lite övervikt faktiskt.
Men när jag var som mest muskulös så var jag klart överviktig. Detta var ca 2006-2008.
1000046622.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top