Hjälp? Markus undrar om han ska köpa R1 eller R9

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
BMI-skalan gör sitt bästa för att bidra till att fler får anorexia. 67 kg ska vara ok för min längd medans sanningen är att jag hade nog varit nära döden om jag hade vägt så lite. Samma bmi påstår att 90 kg är övervikt för min längd vilket också är ren bullshit.

1740592697601.png

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tycker hela tråden är off topic

Du måste förstå att det finns ett motorcykelintresse på det här forumet. Och jag är nog inte ensam om att vilja läsa om dina resor, korta eller långa, i sadeln på en motorcykel som du gillar.
Oavsett om det är en R1 eller en skoter med dubbat, bara du gillar den! :kär

Jag kollade lite på Blocket åt dig. :krama
Vacker men kanske för dyr? Legat ute länge...

1740592704886.png

Gammal, från 2003, men går bra på vägen! Halva priset mot den ovan. Kanske lite tråkig att köra? Den har gått under 250 mil om året...
1740592856469.png

Känslan att köra hoj har Chris och jag gemensamt annars har vi lite olika körstil... :crash

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
2006 var nog en av de bättre årsmodellerna. Sista femventilaren och sista årsmodellen innan fly-by-wire och O2-sensorer förstörde det roliga. Den gula femtioårsfärgsättningen är ganska ovanlig och blir dessutom jämt och ständigt förväxlad med LE-modellen som hade dyrare fjädring och fälgar (detta eftersom LE’n fanns med flera färgsättningar i USA men endast svart i Sverige).

Jag blev nästan sugen. Tills jag läste den något pårökta annonstexten. Och tills jag noterade avgassystemet från Yoshimura. Yoshimura är synonymt med Suzuki och inget man monterar på en Yamaha. På en Yamaha monterar man Akrapovic. Och på just en 2006’a får man på nåder montera även Termignoni, eftersom WSB-hojen faktiskt hade detta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du måste förstå att det finns ett motorcykelintresse på det här forumet. Och jag är nog inte ensam om att vilja läsa om dina resor, korta eller långa, i sadeln på en motorcykel som du gillar.
Oavsett om det är en R1 eller en skoter med dubbat, bara du gillar den! :kär

Jag kollade lite på Blocket åt dig. :krama
Vacker men kanske för dyr? Legat ute länge...

View attachment 511045

Gammal, från 2003, men går bra på vägen! Halva priset mot den ovan. Kanske lite tråkig att köra? Den har gått under 250 mil om året...
View attachment 511046

Känslan att köra hoj har Chris och jag gemensamt annars har vi lite olika körstil... :crash

Överprisad retta ja.
Säg till om du vill ha en karta över hela Roslagens bästa vägar.
Tack för de vänliga orden. ❤️

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Den här är ju kvar, så....problemet kan ju lösas sjukt enkelt tänker jag, och så kan en tråd som handlar om "småfetas förening" knoppas ut:

Den avknoppade tråden kan jag troligvis tillföra en hel del råmaterial. :giggle:

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag