Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wip skrev:Har presis haft isär min gaffel. Inte en SP1:a, men dock en honda. Var busenkelt. Bara att lossa skruven i botten, peta bort spärr ringen som håller packboxen på plats och rycka lite. Det var dock lite pilligare att få tillbaka. Men det gick tillslut.
Kolla och jämför på www.partsfish.com och kommit fram till att delarna ser likadana ut fastän du sitter på en uppochnervänd gaffel. Det är bitarna med Nr 28 och No 19 som måste pillas bort. Du måste även lossa på den skruv som håller fast "Den delen jag inte vet vad den heter som sitter på insidan och sköter om dämpningen" och dra ur den för att du ska kunna ta isär gaffeln. Det jag behövde göra efter dessa moment var att "dra" insidan av gaffeln mot packbocksen så lossade den och ploppade ut allteftersom.
Del No 11 är en bricka som belastar hela packboxen från insidan så det går att göra så utan problem.
Vad gäller olja så fick jag med 7.5 olja när jag köpte Öhlins fjädrarna och tycker det funkar klockrent. Fast det beror givetvis på tycke och smak.
Mängd kan jag inte svara på 4 DL har jag i min. Kolla med verkstad är nog enklast.
// Wip
Honda Fan skrev:Jag har bara tagit lös gafflarna.
Ska låta kunnig personal fixa det åt mig.
Hur mycket har ni sänkt sp1 fram?????
Ska höja baken samtidigt????
Ska stoppa tjockare olja i gafflarna....
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |