Hej, hoppas någon kan hjälpa mig, har en kawa zrx 1100 -98, som stått över vintern, tog ut den i fredags och ställde på den, för att ut och gasa i det fina vädret... trodde jag, då startade inte motorn,gick knappt runt, började skruva isär den och kolla, och då va det bensin kranen som läckt och fyllt hela motorn med bensin, så i med nya stift, ny olja+ filter, och startar den, och den går. Ut och kör kanske 1mill, så börjar bensinen rinna av från luftfilter huset, kör hem, och konstaterar att det rinner bensin av den, jag skiljer förgasarna och flotören på 1:ans cyl har hängt sig, fixar detta och monterar ihopa grejorna igen, men det hjälper inte, den misständer och skjuter, prövade att starta den utan luftfilter boxen, och då dör den så fort man ger gas, men när man satt ihopa den så går den men dock inte som den skall, skiljde förgasarna igen, rengjorde, blåste allt rent, monterade ihopa men funkar fortfarande inte, ut och provkörde och den går att köra om man kör typ under 4500varv sen när man ger gas så bara bluddrar den och skjuter, och imellan åt så kommer den som den skall, vet någon vad detta kan vara!??för den gick i fjor när jag satte in den!oj blev ett långt brev detta men hoppas någon orkar läsa och svara!
Håkan
Håkan