Ett tips jag har att komma med är att vara försiktig med perforerade ställ. Jag köpte ett Spyke helställ av utgående modell med perforeras framsida. Det höll i 17 min...
Stället var jättebekvämt och med alla hålen i framsidan kändes det svalt som att åka i shorts! Tyvärr var det inte lika roligt efter att jag highsidat på Knutstorp.
Stället revs i tu och antagligen var det det som gjorde att jag sträckte mig. Stället blev skrot sedan, det fanns inte en chans att laga det. Jag är ändå nöjd med det, det gjorde sitt jobb och jag klarade mig utan benbrott och sånt.
Nu kör jag med Spidi och har trillat med det ett par gånger och kan säga att det inte bara är säkert, utan till och med bekvämt att trilla med( i och för sig lite farligt, man tappar lite av respekten över att gå omkull...).
Köp helställ om du kör fort, köp delat med hundra fickor i om du mest kör utflykter.
Lycka till!
Ps. har inte orkat läsa igenom alla inlägg, så jag vet inte om någon redan tipsat om Mitonga i Malmö, men där kan du få måttsydda ställ, ibland till riktigt bra priser.