Hjälp i skinnställsjungeln!!!

Köpte mitt sånthär för 9100 på superbike och jag kan väl säga att det sitter som en smäck... lite skillnad från det gamla stället kan jag säga

Kanske ska tillägga att det eg. kostar 13´

www.superbike.se

//jaG

Bifogat

• 4_race_suit_red.jpg
    4_race_suit_red.jpg
    36.1 KB · Visningar: 52
  • 4_race_suit_red_bak.jpg
    4_race_suit_red_bak.jpg
    31.9 KB · Visningar: 46
  • 4_race_suit_red_side.jpg
    4_race_suit_red_side.jpg
    29.8 KB · Visningar: 43
Last edited:
En MC-affär i Östersund http://www.motorexpo.nu säljer ut sina Arlen Ness ställ med 30% rabatt, man kan alltså få ett nytt och enligt mig jävligt bra ställ för 5000-5500:-, sedan lägger man några hundra på nya dragkedjor eftersom de inte verkar vara så bra (även fast mina dragkedjor har hållit hela säsongen).

Zeb_Macahan skrev:
Köpte mitt sånthär för 9100 på superbike och jag kan väl säga att det sitter som en smäck... lite skillnad från det gamla stället kan jag säga

Kanske ska tillägga att det eg. kostar 13´

www.superbike.se

//jaG

:Bugar Spyke!

Ruskigt snyggt ställ!

Men.. hur gör man om bara vill betala 9 papp då? :va

köpte mitt ställ på MCdepån i GBG.. va denna sesongens utgående modell.. ett tvådelat svart ställ (klart man ska kunna dela påt!).. mycket snyggt.. förbannat bekvämt med.
dainese daytona 500 tror jag det heter..

fick iallfall hela skiten för 4 papp efter lite dillande med killen i kassan ;-) cant beat that price. :banana

Ett tips jag har att komma med är att vara försiktig med perforerade ställ. Jag köpte ett Spyke helställ av utgående modell med perforeras framsida. Det höll i 17 min...
Stället var jättebekvämt och med alla hålen i framsidan kändes det svalt som att åka i shorts! Tyvärr var det inte lika roligt efter att jag highsidat på Knutstorp.

Stället revs i tu och antagligen var det det som gjorde att jag sträckte mig. Stället blev skrot sedan, det fanns inte en chans att laga det. Jag är ändå nöjd med det, det gjorde sitt jobb och jag klarade mig utan benbrott och sånt.
Nu kör jag med Spidi och har trillat med det ett par gånger och kan säga att det inte bara är säkert, utan till och med bekvämt att trilla med( i och för sig lite farligt, man tappar lite av respekten över att gå omkull...).

Köp helställ om du kör fort, köp delat med hundra fickor i om du mest kör utflykter.

Lycka till!

Ps. har inte orkat läsa igenom alla inlägg, så jag vet inte om någon redan tipsat om Mitonga i Malmö, men där kan du få måttsydda ställ, ibland till riktigt bra priser.

Oavsett märke kolla, skinnkvalitetet, sömar, dragkedjor och passform, på det exemplar du tänker köpa! Har sett att det kan skilja rätt mycket mellan ställ av samma märke och modell, tänk på det. Passformen är lika viktig som de andra tre tillsammans. Sitter inte stället ordentligt så kan inte skydden fylla sin avsedda funktion. De flesta ställen har ju standardmått så ett visst spelrum får man räkna med. Det är bättre (ur säkerhetssynpunkt) att ta det fulare stället som sitter bra än det snygga som sitter illa. Skinn töjer sig olika mycket beroende på kvalitet och sort men grundregeln är att stället ska sitta lite mer tight än vad som känns bekvämt i början (inom rimliga gränser, blir du blå i ansiktet är det för tight) för det töjer sig alltid.

Enligt mina egna erfarheter så tycker jag att man får bäst valuta för pengarna när man köper dainsese. De är de ställ som har passat mig bäst och jag tycker att kvaliteten är högre än alla andras. Har dock inte jämfört med alla ställ på marknaden men bra många. Kan tipsa om Alpinestars som tycker jag verkar riktigt bra också men jag har bara gjort en provrumskörning så jag kan inte säga om de håller i längden.

Badkarma skrev:
Har ett Arlen Ness ställ som köptes i våras. Inte en dragkedja är hel. :huvet
Snyggt men grymt dålig kvalite på dragkedjorna.
jo, men ett par hundra så har du riktiga dragkedjor...

Yamaha Center(Helsingborg) har 10-20% på förra årets modeller. Dock bara dem som är i affären, måse du beställa är det ful pris.

suzuki Center i Ängelholm komemr att ha Jul kalas senare i december, blev låvad goa priser! :)

Honda Center i Fleninge kommer troligen oxå ha något på G inför julen.

Bara att åka runt, prova och pruta. :)

Delat eller icke

Jag kommer självklart köra så fort jag kan. men nån gång kanske man ska åka på träff eller utflykt är det inte svinigt varmt med helställ? Annars kan man ju ta av sig jackan. Funtar på ett alpinstar p1 delat. Menar ni att om man vurpar så går stället isär och jag dör eller? Kommer jag ångra delat ställ efter en månad? En kompis säger att jag måste ha delat men har är ju ingen ban racer...

Hur är Arlen ställen annars då???? Köpe nämligen själv ett som jag bara hunnit använda ett par gånger så man blir ju lite orolig :confused:

WASP skrev:
jo, men ett par hundra så har du riktiga dragkedjor...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park