Hjälp!! Hur får jag bort tryckplattan

kk74 skrev:
Står du utomhus och mekar?
EDIT: 17 och 19 verkar vara lager.
EDIT 2: Den delen som jag har ringat in kanske är en packbox... Som sagt, har aldrig mekat r1 och inte en aning hur det ser ut. Är övertygad om att du förstår vad de menar allteftersom du river isär. Tänk bara på att ett sånt här jobb brukar kräva lite planering och förberedelser.
Ja alla har ju inte lyxigheten med meckgarage. I Mitt garage finns inget uttag, så det blir lite mörkt å mecka

Bearing måste betyda lager
Nr 20 heter: Starter clutch assembly. Vad det nu betyder

jiGGa skrev:
Ja alla har ju inte lyxigheten med meckgarage. I Mitt garage finns inget uttag, så det blir lite mörkt å mecka
Jo, det kan jag förstå, och jag lider med dig. Har själv varit i den situationen så jag vet hur besvärligt det kan vara.
Hur går det annars? Har du fått bort tillräckligt för att se vilken bricka de menar, eller har du bestämt dig för att fortsätta i morgon?

kk74 skrev:
Jo, det kan jag förstå, och jag lider med dig. Har själv varit i den situationen så jag vet hur besvärligt det kan vara.
Hur går det annars? Har du fått bort tillräckligt för att se vilken bricka de menar, eller har du bestämt dig för att fortsätta i morgon?
Japp imorgon blir det om vädret tillåter. Funderar på att dra in den i hallen och mecka. Morsan skulle bli skitsur :yoparty

Edit: Bor med morsan

jiGGa skrev:
ÅÅÅÅÅÅÅ fy fan :mad: . Orkar inte. Varför kunde det inte vara nå´enklare :huvet Att det e kallt och regningt gör ju inte saken bättre. Kan nå´n påminna mig att inte slanga nästa år :fatta!
Edit: "Bakom kopplingskorgen......" borde ju vara nr 17,19 el 20

Det är nr: 15

Är det nån som vet hur denna bricka under stora muttern ska se ut? Ena kanten ser annorlunda ut från andra

Bifogat

• B 021.jpg
    B 021.jpg
    56.5 KB · Visningar: 63
Går det att få loss den utan "Clutch holder"?
Har försökt med allt vill inte släppa. Ska prova med varmluftspistol å värma den. Hoppas den släpper då

Utan att vara för elak, vad sysslar du med egentligen.?? :va
Vore det inte billigare att lämna bort det hela till någon som kan skruva och förklarar för dig samtidigt vad som sker.?? Innan det blir skitdyrt......
Har du verktyg till jobbet, reservdelar i fickan , typ ny låsbricka som du pekar på i sista bilden.kunnandet verkar ju inte finnas i alla fall.
Ska du verkligen ta bort den när du redan har lamellerna ur , eller ska du byta kopplingskorgen också.?? Har du inte rättverktyg till detta bryter du förmodligen sönder kopplingskorgen,centrum muttern är dragen med typ ca 15 kgm, kom igen nu.
Hur ska du göra när det blir dags att sätta ihop allting ??

tassen skrev:
Vore det inte billigare att lämna bort det hela till någon som kan skruva och förklarar för dig samtidigt vad som sker.?? Innan det blir skitdyrt......
Har du verktyg till jobbet, reservdelar i fickan , typ ny låsbricka som du pekar på i sista bilden.kunnandet verkar ju inte finnas i alla fall.
Ska du verkligen ta bort den när du redan har lamellerna ur , eller ska du byta kopplingskorgen också.?? Har du inte rättverktyg till detta bryter du förmodligen sönder kopplingskorgen,centrum muttern är dragen med typ ca 15 kgm, kom igen nu.
Tack för uppmuntran! Om kunnandet inte fanns, så finns den nu mera :yoparty
Nu har jag monterat ner hela skiten och kollat bit för bit. Hittade inga konstigheter. Förutom att visa stålskivor var lite mörka. Har nu satt ihop allt och tagit en runda med lite slangning. Funkade utmärkt förutom att jag måste justera kopplingen så att den tar lite tidigare. Rullar inte för än i slutet.
Nu mår Bettan bra igen :banana
Tack alla för hjälpen och tipsen. Tack kk74 för skissarna :pannkyss

jiGGa skrev:
Tack för uppmuntran! Om kunnandet inte fanns, så finns den nu mera :yoparty
Nu har jag monterat ner hela skiten och kollat bit för bit. Hittade inga konstigheter. Förutom att visa stålskivor var lite mörka. Har nu satt ihop allt och tagit en runda med lite slangning. Funkade utmärkt förutom att jag måste justera kopplingen så att den tar lite tidigare. Rullar inte för än i slutet.
Nu mår Bettan bra igen :banana
Tack alla för hjälpen och tipsen. Tack kk74 för skissarna :pannkyss
Äh, bara kul att kunna hjälpa till. Härligt att du fick ihop den igen. Du har rätt inställning, man ska inte vara rädd för att prova!

tassen skrev:

Hur ska man kunna lära sig nått om man inte provar själv??????????????

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...