Tjena!
Kör budbil, och idag vid 05.00 snåret blåste jag förbi en sån där ny hastighetskamera.
Nu undrar jag, blixtrar det varje gång den tar en bild eller gör den bara det då ljuset e dåligt dvs på natten? 
Och OM den nu har mig på bild, o dem ringer min arbetsgivare, va e det som gäller då? Är dem skyldiga att ange vem som körde bilen vid det givna tillfället?
Hänvisa gärna till nån länk där denna lag isf finns.
Tack på förhand!!!
Kör budbil, och idag vid 05.00 snåret blåste jag förbi en sån där ny hastighetskamera.

Och OM den nu har mig på bild, o dem ringer min arbetsgivare, va e det som gäller då? Är dem skyldiga att ange vem som körde bilen vid det givna tillfället?
Hänvisa gärna till nån länk där denna lag isf finns.
Tack på förhand!!!
) så är arbetsgivaren skyldig att ange vilka på företaget som haft tillgång till bilen men inte specifikt vem som körde (angiveri lagen tror jag dvs du måste inte ange någon), blir det tillräkligt många namn brukar dom inte utreda vidare utan avskriva, men är det bara några stycken går det fort att slå person nr. på körkortsregistret och jämföra fotot.

. har kanske kört förbi drygt 100 av de nya kamerorna o det är väl 4-5 gånger som den inte varnat så de är inte alltid aktiva. men blixtrar det så är den ju igång.