Hjälp från er som kör cross

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Okej, så jag har aldrig kört cross och aldrig haft något direkt intresse för det. Jag föredrar landvägen!

Men nu har jag fått ett erbjudande om att byta en av mina bilar mot en Honda CRF250 -08 och har ärligt talat mycket lite koll på vad det är jag får om jag byter. Tanken är att bara sälja vidare crossen om jag tackar ja till erbjudandet, så för min del handlar detta enbart om hur lätt/svårsålt den kan vara och vad eventuella intressenter till hojen kommer att titta efter. Det känns ju lite halvdumt att sälja något som man inte riktigt har koll på.

The basics är jag med på. Missljud, ram, växlar, antalet timmar med mera. Men är det något annat jag bör hålla extra koll på på en sån här cykel?

Ni som haft/sålt såna här hojar. Är de svårsålda eller är det som vilken hoj som helst?

Svårtsålt just nu om man inte har väldigt bra pris.

Svårtsålt just nu om man inte har väldigt bra pris.

Vintertid och hojar brukar ju inte vara en bra kombo så det förstår jag också. Jag kommer antagligen att satsa på att sälja till våren, så årstiden behöver du inte tänka på.

Till våren då? Jag menar, är hojen i sig en eftertraktad hoj i crossvärlden? (Till rätt pris förstås)

Vintertid och hojar brukar ju inte vara en bra kombo så det förstår jag också. Jag kommer antagligen att satsa på att sälja till våren, så årstiden behöver du inte tänka på.

Till våren då? Jag menar, är hojen i sig en eftertraktad hoj i crossvärlden? (Till rätt pris förstås)

Okey då, svårsålt överhuvudtaget oavsett årstid om man inte har riktigt bra pris och hoj.

Du kan ju slå en kik på blocket så ser du hur överfullt det är med crossar.

Mitt förslag är ju att du behåller hojen ett tag o provar på lite roligare typ av hojåka.

http://www.enduromx.com och http://www.soe.se kan du läsa lite tips om vad som ska kollas vid köp o sådär.

Jag skulle vilja påstå att en 250 med några år på nacken är osäljbara över 25 000. Och då ska det vara jävligt fin. Folk köper för mycket nytt....

Mitt råd är att INTE byta till en cross och sälja vidare. En cross har helt sämst andrahands värde, ganska uppenbarligen eftersom de körs hårt; oavsett hur duktig föraren är.

Dålig förare: mycket krascher
Bra förare: mycket hopp

Farsan köpte en Yamaha WR 250 F-05 2007 för ~39 000 sålde den 2011 för 19 000.

Där har du prisnedgången!

vad är det för bil ?

Det är en Sierra RS Cosworth 4x4.
Säljer den för att jag köpt hus och har en hel del renovering och liknande att ta itu med. Finns inte längre tid för bil och skoj i garaget!

Blir nog inte något byte, utan väntar på att få sålt bilen helt enkelt.

Det är en Sierra RS Cosworth 4x4.
Säljer den för att jag köpt hus och har en hel del renovering och liknande att ta itu med. Finns inte längre tid för bil och skoj i garaget!

Blir nog inte något byte, utan väntar på att få sålt bilen helt enkelt.

Är inte 20k väldigt billigt för en sådan bil?

Är inte 20k väldigt billigt för en sådan bil?

Jo det är väldigt billigt. Det är därför jag vill ha 40 emellan =)

Jag räknar med att få 60 för den vid denna årstiden, vilket hade inneburit att han fick 20 för hojen. Hade jag då kunnat sälja hojen för 20 så hade jag varit nöjd.

Jo det är väldigt billigt. Det är därför jag vill ha 40 emellan =)

Jag räknar med att få 60 för den vid denna årstiden, vilket hade inneburit att han fick 20 för hojen. Hade jag då kunnat sälja hojen för 20 så hade jag varit nöjd.

Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Eller i det här fallet, bättre 40 fåglar i handen än 60 i skogen.

Om det är på det viset så skulle jag byta. Här har du prisbilden.
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvr.asp?qs=1100m21991101003431kasaaa0

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...