hjälp. flickvännen.

BMW R90s skrev:
Du ska bara vara där och finnas till, det kostar inget.
Hyra film, en typisk killgrej som inte går hem!

det du sa funkade faktiskt! efter ganska lång tid med photoshop för x antal bilder på hunden som hon ville ha shoppade så fick jag detta meddelandet:
tur att jag har sån snäll pojkvän som gör mig på bättre humör :) :)

så det funkade ganska bra iaf :tummenupp

Var med henne, låt henne vara ledsen. Fråga henne vad hon vill, lätt att det blir fel annars. Om du hyr en rolig film kanske hon känner att hon inte får vara ledsen och gåta, hyr du en mer allvarlig film kanske det blir för mycket. Håll om henne och låt henne prata om hon vill. Det är mitt tips. När min schäfertik dog på operationsbordet var gråta det enda jag ville göra. Jag var helt och hållet förstörd. Men, alla fungerar olika. Prata med henne och låt henne visa vad hon vill. Hur man reagerar och hur man hanterar det beror på omständigheter runt det som händer och hur man är som person, därför är det svårt att ge ett specifikt svar på vad du ska göra för henne.

Usch, alltid lika hemskt att behöva ta bort ett djur...det bästa du kan göra är nog att bara finnas där...

Blir sjukt irriterad på folk som inte kan förstå hur mkt man fäster sig vid ett djur man haft i flera år och som försöker skoja bort det... :kocko

Kerplunk skrev:
Usch, alltid lika hemskt att behöva ta bort ett djur...det bästa du kan göra är nog att bara finnas där...

Blir sjukt irriterad på folk som inte kan förstå hur mkt man fäster sig vid ett djur man haft i flera år och som försöker skoja bort det... :kocko

Ja, håller med dig! Själv fick jag höra att jag borde vara van eftersom jag haft så många djur.. :3freak :kocko

hoj_micke skrev:
det du sa funkade faktiskt! efter ganska lång tid med photoshop för x antal bilder på hunden som hon ville ha shoppade så fick jag detta meddelandet:
tur att jag har sån snäll pojkvän som gör mig på bättre humör :) :)

så det funkade ganska bra iaf :tummenupp

Berätta för henne att du alltid kommer att finnas vid hennes sida vad som än händer.

Till att börja med så kanske du inte ska sitta framför datorn om tjejen är ledsen grabben........

hoj_micke skrev:
tja :tomten
okej, har nu lite fantasi- problem och tänkte ta hjälp av er här på sh :Bugar

Först lite fakta:
Min flickvänns hund ska avlivas idag.

Problemet:
Hon e jäklit lessen.

så nu vill jag ha lite tips på hur jag kan muntra upp henne, tror att ni här kan ge bra svar :Bugar

så kommigen nu, svara bra! :banana

(edit. ska vara billigt, helst gratis för jag har inte mkt pengar...)

Starstriker skrev:
Till att börja med så kanske du inte ska sitta framför datorn om tjejen är ledsen grabben........

nu är det så att hon bor x antal mil härifrån och jag har inte någon möjlighet att ta mig dit + att hon sitter framför sin dator och vil chatta...

Varför ska en del killar alltid skämta till det när det handlar om hemska saker?
Är det så illa att ni inte har känslor eller försöker ni bara vara tuffa för att slippa visa att ni egentligen känner medlidande. Fånigt.

Är alltid lika tragiskt med människor eller djur som dör. Stötta henne så mycket som det går, det räcker nog långt!

Min släkt har dom senaste 10 åren dött som flugor, sen började liemannen beta av mina djur. Jo jag tackar, ja.. Man skaffar ny katt om en dör, nya katten känns inte som ens egen i början men sen vänjer man sig och inom sin tid har denna ersatt den gamla, även om de inte har samma karaktär. Har jag lärt mig. I sure have

Döden och skatt e det enda man kan vara säker på här i livet. Bara att vänja sig vid tanken i tid så kommer det inte lika chockerande när det händer.
Jag tycker faktiskt att det är en märklig syn vi har på döden. Visst blir saknaden stor men minns det bra och gräv inte ner dig om nån går bort. Det skulle inte den avlidne vilja, eller hur?

Håller med de tidigare... finnas där och lyssna, inte försöka fixa som vi killar ofta annars gör. Krama håll om och trösta (så gott det går över MSN ;) )

Hade samma sak med frugan och henns katt. Försök att bara vara där och låt henne grina. det är nog det ända du kan göra. Jag köpte en ängel i silver till henne och sa att det var Katten som var på besök så att hon inte skulle känna sig så ensam. Den ängeln uppskattade hon verkligen, :)

vet en hund som ska ompaceras i kungsbacka. Ge henne den så blir hon nog glad kan säkert inte ersätta den hon har nu men med tiden blir det ju en i familjen. Kannon fin hund till rätt hem kommer de gratis pm om intresse finns.

spectre skrev:
Ta hunden och stoppa upp den så har hon den som minne! :tummenupp

Det där är ta mig fan lika dumt skrivet som om någon skulle säga att hästen jag tvingades att avliva ska bli hamburgare. Visa lite respekt :fatta!

Mina släktingar har också gått bort "som flugor", har bara en far, en moster och tre halvsyskon kvar i livet. Sorg är väldigt olika från person till person och det får helt enkelt ta den tid det tar.

Yo, 2fast4furious:
Får jag ställa några frågor om hästkött här som jag burit på under en längre tid?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg