hjälp. flickvännen.

Var inte så längesedan vi avliva våran ena hund här hemma. Altså man får se tillbaka på då hunden var frisk och då man hade roligt. Samt att man pratar om hunden, sen vissa dem bölar och andra dem tar sig en rejäl funderare.

Jag själv tar mig en rejäl funderare och försöker komma ihåg hunden. Det bästa är en sen att köpa en ny hund helst samma ras, det är roligt att jämföra dem senare.

En del har nog aldrig förlorat någon anhörig eller ett djur.
Men var lugna, ni kommer också få känna på den sorgen tids nog...

Bikerbitch skrev:

Precis. Det suger. Katten,hunden,ormen wahtever kanske inte gör sådär jättemycket väsen av sig i livet.
Men när den väl är död så inser man hur mycket det kanske betydde.

Jonathan skrev:
Precis. Det suger. Katten,hunden,ormen wahtever kanske inte gör sådär jättemycket väsen av sig i livet.
Men när den väl är död så inser man hur mycket det kanske betydde.

Man saknar inte kossan förrens båset är tomt som man brukar säga.
Man tar så förbannat mycket för givet. Hemskt egentligen.

Bikerbitch skrev:

Det har aldrig jag. Dom få som finns kvar i min släkt av den äldre generationen är födda 1919,1920,1921 få se hur länge dom är kvar i livet :(

Mr Helmut skrev:
Det har aldrig jag. Dom få som finns kvar i min släkt av den äldre generationen är födda 1919,1920,1921 få se hur länge dom är kvar i livet :(

syftade mest på idioterna i tråden som skrev som de gjorde.. ingen hänsyn alls.

Bikerbitch skrev:
Man saknar inte kossan förrens båset är tomt som man brukar säga.
Man tar så förbannat mycket för givet. Hemskt egentligen.

Mm, egentligen borde alla vara med om något riktigt hemskt så man uppskattar saker o ting mer :)

Markus skrev:
Haha, skön film. :tummenupp
Men fick jag fråga om hästkött? Eller blir du upprörd då?
Kom igen nu, ställ frågorna, du brukar ha rätt vettiga frågeställningar, alltid lika kul att försöka lista ut vad du hade för baktanke eller vad du ville få fram med dom.

Vi har fått avliva båda våra hundar, den första va en go golden, såndär genomsnäll och klok hund, hon fick en tumör i bakbenet, en ond sådan, va rätt liten när hon fick avlivas, så man tar det väll inte på samma sätt, men jag kan fortfarande tänka tillbaks o sakna den hunden...
Våran andra hund, whelskorgi, liten vargliknande sak med decimeterlånga ben, fick vi avliva för några år sedan, men hon va gammal, fick nån sjukdom som hundar kan få när det börjar gå utför, det kändes mest skönt när hon avlivades. Faktiskt. Inte kul att se en hund man busat o haft kul med bara ligga still o knappt kunna gå, då känns det som man gör dom en tjänst när dom får sommna in...

En hund skulle aldrig ge en dum kommentar, spectre är tyvärr ingen hund. (mannen, ibland går du över gränsen, även om du brukar skriva rätt mycket roligt... Men du är väll lyckligt ovetande...)

Bikerbitch skrev:
Varför ska en del killar alltid skämta till det när det handlar om hemska saker?
Är det så illa att ni inte har känslor eller försöker ni bara vara tuffa för att slippa visa att ni egentligen känner medlidande. Fånigt.
Män är ju djur. :va

Jag kan iof. tänka mig att det har att göra med att distansera sig för att inte själv behöva bli ledsen, men jag är ju en man och har inga känslor eller försöker bara vara tuff så jag kanske inte ska uttala mig.

Last edited:
Killar som aldrig vågar visa känslor är oftast killar med väldigt dåligt självförtroende. Det är ju för fan manligt att gråta ju... :tummenupp

NSR_Martin skrev:
En hund skulle aldrig ge en dum kommentar, spectre är tyvärr ingen hund. (mannen, ibland går du över gränsen, även om du brukar skriva rätt mycket roligt... Men du är väll lyckligt ovetande...)

Martin, om du hade kännt mig så hade du fattat att jag skämtade. Jag har själv en liten kissekatt på 5 vårar.

Bikerbitch skrev:
Åh, så skönt att jag inte behövde tala om vem/vilka det var. Bra att folk känner på sig sånt ändå.

Ja eller hur, det är nog den där berömda magkänslan som Dr. Runkenstein med sina vapendragare diskuterade tidigare i denna tråd.

Oddjob skrev:
Brukar du säga, "Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"?

Brukar du alltid vara så snitsig när du skriver? eller säger du till dig själv före "Jag är inte snitsig, jag måste bara synas"

fniss - snake is the name, thaiboxing is my game.

spectre skrev:
Martin, om du hade kännt mig så hade du fattat att jag skämtade. Jag har själv en liten kissekatt på 5 vårar.
Klart jag fattade att du (försökte) skämta, det va liksom det som va grejjen. :fakta

Spectre, du kommer inte få några ovänner på SH hur du än försöker (bortsett från BB)

Du är för söt :pannkyss

vbg_snake skrev:
Brukar du alltid vara så snitsig när du skriver? eller säger du till dig själv före "Jag är inte snitsig, jag måste bara synas"

fniss - snake is the name, thaiboxing is my game.

Usäkta+?

sportlov + sprit = lä'ssvårigheter

:tungan :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...