Hjälp....CRF450sm....går orent på jämn gas ???

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Från början tjuvdog hojen på tomgång och hackade på jämn gas. Bytte då lågfartsmunst. två snäpp högre å huvudm. två snäpp.
Blev bra på tomgång och fart runt 50 km / tim, men hackade fortfarande på högre farter med jämn gas.
Bytte huvudmustycke igen (org. stl.170) till stl 180 men fortfarande går den väldigt orent på jämnfart över 50 blås.
Motorhacken hörs som om de kom fr förgasaren, de blir ett litet resonasljud fr luftburken när han hackar. Så jag tror att han puffar ut genom förgasaren ??

Han blev starkare vid alla byten. Vid ökad jämn gas eller full gas går han kanon.

Är det ngn här som haft samma fel eller vet vad felet är :va

Återfall skrev:
Från början tjuvdog hojen på tomgång och hackade på jämn gas. Bytte då lågfartsmunst. två snäpp högre å huvudm. två snäpp.
Blev bra på tomgång och fart runt 50 km / tim, men hackade fortfarande på högre farter med jämn gas.
Bytte huvudmustycke igen (org. stl.170) till stl 180 men fortfarande går den väldigt orent på jämnfart över 50 blås.
Motorhacken hörs som om de kom fr förgasaren, de blir ett litet resonasljud fr luftburken när han hackar. Så jag tror att han puffar ut genom förgasaren ??

Han blev starkare vid alla byten. Vid ökad jämn gas eller full gas går han kanon.

Är det ngn här som haft samma fel eller vet vad felet är :va
Ställ in blandskruven troligen har du inte rört den när bestyckat om.

Skulle prova att höja nålen också eftersom du säger att den går dåligt vid jämngas från 50km/h = inte mycket vrid på rullen. Ett snäpp i taget till problemet försvinner.

Hulkster skrev:
Ställ in blandskruven troligen har du inte rört den när bestyckat om.

Blandskruven........finns en sådan, var sitter den. Får den för lite soppa nu fortfarande.
Munstycket som nu sitter i är ju 180 borde ge så de räcker ?

Basse skrev:
Skulle prova att höja nålen också eftersom du säger att den går dåligt vid jämngas från 50km/h = inte mycket vrid på rullen. Ett snäpp i taget till problemet försvinner.

Ska jag fortfarande ha i stl. 180 när jag höjer nålen........har en lite känsla va att de e stort, räcker kanske med mindre munstycke å högre nål ???

Återfall skrev:
Ska jag fortfarande ha i stl. 180 när jag höjer nålen........har en lite känsla va att de e stort, räcker kanske med mindre munstycke å högre nål ???

Det kan vara så. Kan tyvärr inte Hondas rekommendationer. Men prova att sätt i 170 igen och höj nålen ett snäpp i taget som sagt o känn efter hur den går.

Basse skrev:
Det kan vara så. Kan tyvärr inte Hondas rekommendationer. Men prova att sätt i 170 igen och höj nålen ett snäpp i taget som sagt o känn efter hur den går.

Triboman här på forumet hade liknande problem, det visade sej att det var TPS:en (trottelsensorn) som stog lite fel, efter justering gick hojen perfekt...

Niklasinorr skrev:
Triboman här på forumet hade liknande problem, det visade sej att det var TPS:en (trottelsensorn) som stog lite fel, efter justering gick hojen perfekt...

Sitter just å lusläser manualen inför kolvbytet i helgen, men va fasen sitter TPS:en.
Hur kan jag komma i kontakt med Triboman å fråga lite om TPS:en ?
:) :) lättare med tips :) :)

Niklasinorr skrev:

Hittad honom bland "medlemmar" :)

Tackför tipsen grabbar, alltid bra med tips i stunder när det är tråkigt.
Vill ju köra nu inte mecka, nyss köpt hojen :) :)

Efter MKT meckande så.......nu sitte huvudmustycke stl. 178 nålen är höjd ett hack till 6:e å slowjet två nr större.

Nu går han faktiskt jämnt på jämn gas i nästan :D alla läge.

Å fy tusan vad han går....nu gasar jag upp han på trean fast jag drevat upp lite.

MEN MEN MEN....man få aldrig vara glad. När jag konstaterat att han gick som bara fa.. så TVÄRDOG han :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

INGEN GNISTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bli sååååå trött :3freak :3freak

Nu åker han upp i bänk å innan ska jag snacka med Honda, de få stå för ny kvalitetsplatta fr Italien, förutsätter att det är den :arsele

Allt ska bli tipptopp.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back