Hjälp! Blivit blåst - Vad gör man?

• Thread starter Thread starter EmilSegerblad
  • Start date Start date
2758878Visst, 500 kr är inte speciellt mycket för en arbetande person, men det är halva min "månadslön" (studiebidrag). Och vad har vi lärt oss av detta? Jo, betala aldrig i förhand, utan använd er av tex: Internetgiro eller postförskott!

// Emil

kräv din far på pengarna, för att han har uppfostrat dig dåligt:gnissla

Jag skulle vilja höra en motivering på varför han ska låta stolpskottet komma undan med det? :fatta!

Jag skulle vilja höra en exakt motivering på vad man vinner med diverse hämndaktioner med fisk och snusk lite överallt som ska lukta apa och därmed... jaaa vaddå?? Får han tillbaka sina stålar då?? :va :va

Bättre att behålla lite stolthet och lära nåt nytt... :rolleyes:

Skrev ju att han skulle polisanmäla... men tror inte att det leder nånstans... inget som polisen prioriterar som du kanske förstår själv??

Så hur mycket det än svider och hur orättvist det än känns så får han nog inse att han aldrig kommer att få se sina pengar igen... Shit happens.

..är du full? Har du nyss träffat gud? Råkade du ramla ur sängen och slå i huvudet? Har bonny "nick-nappat" kias sh-konto :va

Njaaa.... man kan väl vara seriös nångång iaf... :D :rolleyes:

Alla fina bildade människor här har väl smittat mig med skabb eller nåt.... ;)

Last edited:
Jag skulle vilja höra en exakt motivering på vad man vinner med diverse hämndaktioner med fisk och snusk lite överallt som ska lukta apa och därmed... jaaa vaddå?? Får han tillbaka sina stålar då?? :va :va

Nej, men idioten som blåste han lär tänka en extra gång innan han blåser nån igen.
Hade jag varit den som blåste o det dära hade hänt sen som jag skrev innan hade jag lagt ner Direkt!

Nej, men idioten som blåste han lär tänka en extra gång innan han blåser nån igen.
Hade jag varit den som blåste o det dära hade hänt sen som jag skrev innan hade jag lagt ner Direkt!

Eller så blir han ännu mera sugen på att blåsa alla som lägger snusk i hans brevlåda....:va För att hämnas tillbaka igen?? :va

Har läst nånstans på forumet att sånt där bara fortsätter i all oändlighet... ingen vinner någonting på det.

Verkar konstigt att någon tycker det är värt att blåsa folk på 500:- speciellt genom att låtsas sälja motorer till NS...

Det borde väl märkts genom korrespondansen om det verkade seriöst eller inte?
En del människor är inte så snabba på att leverera och behöver inte vara kriminella för det...

Tack för alla tips! Har försökt få tag på brodern via telefon men han svarar inte... Har kollat upp killen via upplysning.se så jag vet vart han bor + lite annat kul. Jag kommer ge honom tills på onsdag, sen knallar jag över till farbror blå och anmäler grabben. Visst, 500 kr är inte speciellt mycket för en arbetande person, men det är halva min "månadslön" (studiebidrag). Och vad har vi lärt oss av detta? Jo, betala aldrig i förhand, utan använd er av tex: Internetgiro eller postförskott!

// Emil

Ge mig namn och nummer till han i Sundsvall så kanske jag kan veta vem det är, eller kanske kan prata med han :)

Nej men han får valuta för pengarna.

Stolthet genom att vara ett offer som inte vågar säga ifrån?

Så hur mycket det än svider och hur orättvist det än känns så får han nog inse att han aldrig kommer att få se sina pengar igen... Shit happens.
Just därför ska han hämnas.

Förstår vad Kia menar egentligen.Att visst,polisanmäl.Men tyvärr tror även jag att det med ganska stor säkerhet leder till ytterligare en nerlagd utredning.Bättre att du försöker göra nåt åt saken själv.Antingen få honom att med "påtryckning" skaka fram motorn,eller ÅTMINSTONDE pröjsa tebax stålarna.Tycker sjölv att d verkar mindre fiffigt att göra sig till en bedragare för 500 kr.Att vara dömd för bedrägligt beteende kan vara till stor last senare i livet.T.ex i en eventuell tvist mot a-kassa eller försäkringsbolag m.m.

Ska man "hämnas" på någon så rekommenderar jag att i första hand säkerställa att du verkligen blivit blåst,o då menar jag UTAN TVEKAN.Kan ju faktiskt ha hänt killen nåt.Nog för att man tycker att han borde gett dig den infon vid det här laget isf.Så visst luktar det fisk,men ingen HÄMND innan du VET vad som hänt.:tummenupp

Last edited:

Skrev ju att han skulle polisanmäla... men tror inte att det leder nånstans... inget som polisen prioriterar som du kanske förstår själv??

Ähh.. var ju inte alls det du sa, läs ditt eget inlägg igen. Står ju svart på vitt att du tycker att en polisanmälan är helt onödig/värdelös.

Och sen kan du fortsätta med att läsa mitt inlägg igen, jag kan iaf inte se att jag förespråkat någon fisk...

Om han blåst 20 till på samma sätt och alla anmäler så tror jag polisen bryr sig till sist, men om alla skiter i det som du tycker kan ju parveln fortsätta med sina affärer.

Last edited:
Ähh.. var ju inte alls det du sa, läs ditt eget inlägg igen. Står ju svart på vitt att du tycker att en polisanmälan är helt onödig/värdelös.

Och sen kan du fortsätta med att läsa mitt inlägg igen, jag kan iaf inte se att jag förespråkat någon fisk...

Om han blåst 20 till på samma sätt och alla anmäler så tror jag polisen bryr sig till sist, men om alla skiter i det som du tycker kan ju parveln fortsätta med sina affärer.

Okej, verkar ju inte spela så här jättestor roll om jag försöker vara seriös på det här forumet heller....
Ska förtydliga mig då... igen.
Klart att han ska polisanmäla men han behöver ju inte förvänta sig att nånting händer för det. Han får nog helt enkelt vackert acceptera att Jaa jag blev blåst på 500 spänn...
SKrev inte heller att just du har förespråkat nån fisk eller hur? Vet ju bara hur hämndtipsen här på SH brukar se ut. Jag brukar nämligen vara en av dem som med glädje delar ut såna tips... Fråga herr Korvgubbe. ;)

Tror inte polisen har resurser för att utreda bedrägerier där man själv med sunt förnuft och med egen vilja har betalat in pengar till någon annans konto. Kanske kan man tänka efter lite och lösa betalningen på annat sätt?

Okej, verkar ju inte spela så här jättestor roll om jag försöker vara seriös på det här forumet heller....
Ska förtydliga mig då... igen.
Klart att han ska polisanmäla men han behöver ju inte förvänta sig att nånting händer för det. Han får nog helt enkelt vackert acceptera att Jaa jag blev blåst på 500 spänn...
SKrev inte heller att just du har förespråkat nån fisk eller hur? Vet ju bara hur hämndtipsen här på SH brukar se ut. Jag brukar nämligen vara en av dem som med glädje delar ut såna tips... Fråga herr Korvgubbe. ;)

Tror inte polisen har resurser för att utreda bedrägerier där man själv med sunt förnuft och med egen vilja har betalat in pengar till någon annans konto. Kanske kan man tänka efter lite och lösa betalningen på annat sätt?

Asså... du citerade mig och ville ha en förklaring på varför fisk skulle vara en lösning. Om du inte riktade det till mig så borde du citerat någon annan.

Du skriver och citerar så illa att en diskussion med dig är omöjlig. Blir liksom 100 inlägg med 7 avstickare för att komma fram till att den blåa bilen är blå.

I´m out...

Asså... du citerade mig och ville ha en förklaring på varför fisk skulle vara en lösning. Om du inte riktade det till mig så borde du citerat någon annan.

Du skriver och citerar så illa att en diskussion med dig är omöjlig. Blir liksom 100 inlägg med 7 avstickare för att komma fram till att den blåa bilen är blå.

I´m out...

En del av svaret var väl riktat till dig. Därför vadle jag att citera dig. Det du känner inte berör dig behöver du inte heller ta åt dig av?
Lovar ska inte citera dig igen....
Den blåa bilen är blå...
Så känns det lite lättare nu? :pannkyss

:huvet :huvet Jag glömmer ju hela tiden vart jag befinner mig....
På här-tar-vi-allt-som-skrivs-på-blodigaste-allvar-granskar-varje-bokstav-och-tolkar-sen-som-när-fan-läser-bibeln sporthoj.... Jag är såååå lessen!!! :huvet

Tack för alla tips! Har försökt få tag på brodern via telefon men han svarar inte... Har kollat upp killen via upplysning.se så jag vet vart han bor + lite annat kul. Jag kommer ge honom tills på onsdag, sen knallar jag över till farbror blå och anmäler grabben. Visst, 500 kr är inte speciellt mycket för en arbetande person, men det är halva min "månadslön" (studiebidrag). Och vad har vi lärt oss av detta? Jo, betala aldrig i förhand, utan använd er av tex: Internetgiro eller postförskott!

// Emil

Du kan ju alltid försöka att ringa med dold nummer eller från någon annan telefon ifall han känner igen ditt nummer och inte vill svara.

Det spelar i princip ingen roll hur mycket det rör sig om. Att folk blåser andra på saker och ting tycker jag inte om. Om folk då sen inte fattar ett litet diskret "hint" om att det inte e så bra det dom gjord, då e det bara att anmäla till rätt instans, typ polis, Aftonbladet etc.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman