Swede 1000R
Ny medlem
Hej.
Du kommer inte att bli besviken vare säg du väljer TL 1000R, Sp-1 eller Mille
om du är jakt efter en sporttwin.
Har själv ägt och kört samtliga av dessa maskiner.
Tl:n med sin relativt aggresiva gaffelvinkel och hjulbas under 1400 mm upplevde jag som kvickstyrd och lätthanterlig om den inte pressas för hårt
på bana.
Beträffande rotationsdämparen bak så fungerar den okey till vardags men är nog egentligen Suzukis "ugly baby" och bör bytas ut mot ett eftermarknads
alternativ om du vill ha ut det mesta av hojen.
Motorn har ett litet knyck vid av och påslag som många maskiner med insprutning lider av, kan dock lindras med hjälp av TREmodd och justering med Powercommander.
Annars känns motor och växellåda väldigt bra, motorn har dessutom ett väldigt bra "top end rush".
Sp-1 är en väldigt gedigen och välbyggd hoj, verkligen Honda kvalitet, den lider dock av för hård bakdämpare och för mjuk framgaffel, som naturligtvis går att åtgjärda olika tillbehör.
Har också en tendens att gå varmare i låg fart än dom andra pågrund av att
kylarna sitter monterade på sidan.
Millen är nog den som right out of the box känns som mest lätthanterlig men den jämförelsen haltar lite grann på grund av att Millen är lite lättare, har ett
180 profil bakhjul och har Öhlins fjädring runt om. ( I R versionen.)
Du kommer inte att bli besviken vare säg du väljer TL 1000R, Sp-1 eller Mille
om du är jakt efter en sporttwin.
Har själv ägt och kört samtliga av dessa maskiner.
Tl:n med sin relativt aggresiva gaffelvinkel och hjulbas under 1400 mm upplevde jag som kvickstyrd och lätthanterlig om den inte pressas för hårt
på bana.
Beträffande rotationsdämparen bak så fungerar den okey till vardags men är nog egentligen Suzukis "ugly baby" och bör bytas ut mot ett eftermarknads
alternativ om du vill ha ut det mesta av hojen.
Motorn har ett litet knyck vid av och påslag som många maskiner med insprutning lider av, kan dock lindras med hjälp av TREmodd och justering med Powercommander.
Annars känns motor och växellåda väldigt bra, motorn har dessutom ett väldigt bra "top end rush".
Sp-1 är en väldigt gedigen och välbyggd hoj, verkligen Honda kvalitet, den lider dock av för hård bakdämpare och för mjuk framgaffel, som naturligtvis går att åtgjärda olika tillbehör.
Har också en tendens att gå varmare i låg fart än dom andra pågrund av att
kylarna sitter monterade på sidan.
Millen är nog den som right out of the box känns som mest lätthanterlig men den jämförelsen haltar lite grann på grund av att Millen är lite lättare, har ett
180 profil bakhjul och har Öhlins fjädring runt om. ( I R versionen.)