Hjälp av kunnig! Gsxr 1000 K9

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Har en Gsxr 1000 K9 som tydligen skall vara strypt på ett par 3-4 växlar!
Hur får jag bort den?
Vet att på gamla Gixxer var det till o köpa någon slags växelinikator, men har hört att det är annurlunda på senare?
Någon som vet till 100%
Väldigt tacksam för svar :)
Inte intresserad av gissningar!

X-TRE Någon som vet? Och finns det andra?

min förra sv1000s var "momentstrypt" på samma sätt, jag köpte en TRE-S från ebay för några hundra men jag märkte ingen större skillnad, på min så lyfte jag tanken och där precis framför saden satt det en koppling som jag lossade och kopplade in TRE-S där mellan, väldigt enkel installation men sen vet inte jag om det gör mer på din maskin än på min :)

Ivf på tidigare Suzuki så är det tändningen som är backad på de första växlarna. En enkel DIY "TRE-mod" är att bara löda in ett motstånd på en kabel. Jag märkte STOR skillnad på detta (SV1000). Inte en massa effekt utan snarare helt hemsk gasrespons... =)

Ivf på tidigare Suzuki så är det tändningen som är backad på de första växlarna. En enkel DIY "TRE-mod" är att bara löda in ett motstånd på en kabel. Jag märkte STOR skillnad på detta (SV1000). Inte en massa effekt utan snarare helt hemsk gasrespons... =)

Jag har kört både en TLR och en Gixxer 1000 med TRE-mod med switch, jag märkte ingen som helst skillnad i på eller av läget på någon av dem. På moderna hojar så är det så mycket effekt att man vill begränsa gassvaret en aning för att minimera risken för highsider i utgången på en kurva. Det är ingen strypning av effekten, bara en justering av delllast på gasen. Man kan lika gärna skita i det och satsa på en PCV eller en Bazzaz och en riktigt bra bänkning. Jag vill gärna ha kvar växelindikatorn också vilket försvinner med de enklare TRE-modarna...

Tändningen är backad mycket på 1:an, mindre på 2:an, ännu mindre på 3:an osv. Skillnad är det även om du känner det eller inte. Har inte kört någon annan hoj med/utan TRE men på SV:n var det stor skillnad (gasrespons ja, inte effekt), har heller ingen växelindikator på min. De man köper brukar vara just växelindikator med inbyggd TRE...

Vad jag kunde läsa mig till så gäller det upp till 4e växeln och endast på dom låga varvtalen.
Dock ej vid full gas, alltså är inte hojen strypt vid fullgas!
Å då behöver jag ju ingen :rolleyes:

Alltså, man får bättre gassvar vid dom lägre varvtalen inget mer vad jag kunde läsa mig till på denna sidan som Niklasinorr tog fram här :)

Jag kommer att köpa Bazzaz Z-Bomb som är en TRE. Den dödar dessutom inte original växelindikator förutom att 6'an ej visas. Det kan jag leva med. Toppfartsspärren försvinner också :tummenupp

TRE-modden gjorde klart märkbar skillnad på min SRAD750

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...