Nej Du svarar bra, roligt att Du börjar ha så bra koll själv

Jag hoppas TS ursäktar att vi vandrar OT ett ögonblick, annars får vi flytta till Din tråd.
Ditt häng och Dina justeringar ligger alltså nära de rekommenderade och det är bra! Jag gissar ca 28 mm bak och kanske 32-35 fram. Nu kör Du +2 på comp bak/+1 fram och retur enligt "boken", helt okey och inget som ska påverka.
Det jag är ute efter när jag nosar kring gaffelvinkeln är "squat och antisquat", dvs hur hojen är designad för att röra sig och kompensera tendensen att sätta sig bak vid gaspådrag ut ur kurva. Detta påverkas av bl a drevningen, med mindre drev fram/större bak kommer sättningstendensen att öka och Du kan behöva kompensera detta med att öka svingarmsvinkeln. Okey?
Du har väl justerbar längd på bakdämparen? En mm på den motsvarar ca 2 mm i ride height beroende på länkagets utväxling, Öhlins brukar erbjuda en möjlighet att öka längden med 4mm. Men höjer Du den bak vill Du till att börja med göra motsvarande höjning fram så att Du inte förändrar hojens attityd för mycket. Hur mycket sticker framgaffelbenen upp ovanför styrkronan?
Tar även fotpinnar i så kanske Du även närmar Dig gränsen för maximal lutningsvinkel? Jämför gärna med en raceCBR på någon bandag - är racekåporna smalare i botten? Sitter fotpinnarna mycket högre?
Henry och Henrik är både superduktiga förare och förstår sig på prylarna. Så där har Du två bra killar att luta Dig emot. Helsicke, jag är ju gubbe men funderar på att aktivera min gamla licens igen på Kemora om två veckor, ni valpar är ju så entusiastiska att det inte lämnar en gammal farbror som jag någon ro...

Det vore faktiskt skoj att träffas IRL någon gång, man lär sig ju alltid av varandra!