Efter en enkel körning i Oves motors bänk i Vetlanda (bra service) kunde jag konstatera att allt verkar funka som tänkt och det finns bara några frågor jag hoppas någon kan ge lite tips eller gissningar om?
Förgasarna är Keihin CVK36, laddet var 0,4bar, soppatrycket 1,1 och E85 i tanken.
Huvudmunstycken 150 (original 132), nålarna höjda med M3-muttrar, lågfartsmunstyckena borrade från 37 till 45 hundradelar och lågfartsskruvarna 4,5 varv ut (1 3/4).
* Hon gick fett på tomgång, men magrar ju ut mellan 2k och 4k. Betyder det att munstyckena ska borras ett steg till och skruvarna in lite till? Det går två mycket små kanaler från munstycket upp i förgasarhalsen innan spjället och en via skruven efter spjället.
* Blir det lagom med en 1mm bricka till under nålarna för att komma till rätta med det magra området 5k-7k?
* Är det lagom fett på topp?
* När jag ökar laddet såsmåningom, kommer blandningen att förändras?
Förgasarna är Keihin CVK36, laddet var 0,4bar, soppatrycket 1,1 och E85 i tanken.
Huvudmunstycken 150 (original 132), nålarna höjda med M3-muttrar, lågfartsmunstyckena borrade från 37 till 45 hundradelar och lågfartsskruvarna 4,5 varv ut (1 3/4).
* Hon gick fett på tomgång, men magrar ju ut mellan 2k och 4k. Betyder det att munstyckena ska borras ett steg till och skruvarna in lite till? Det går två mycket små kanaler från munstycket upp i förgasarhalsen innan spjället och en via skruven efter spjället.
* Blir det lagom med en 1mm bricka till under nålarna för att komma till rätta med det magra området 5k-7k?
* Är det lagom fett på topp?
* När jag ökar laddet såsmåningom, kommer blandningen att förändras?