Hjälp ang tatuering...

Tycker inte det gör så ont så inget man inte tar om man vill göra det :)
men har ganska hög smärt tröskel :rolleyes:

Bifogat

• ryggen.JPG
    ryggen.JPG
    26 KB · Visningar: 110
Jag tycker det är löjligt med tatueringar så jag avråder från ingreppet, även om trådskaparen tycker det är irrelevant.

reklam nisse skrev:
:confused: vill inte lägga mig i men man använder ingen STÖRRE nål.
man använder FLER nålar. :yoparty

Jaja, FLER nålar som täcker STÖRRE yta då! Du har så rätt, hastade iväg inlägget. Ni förstår säkert vad jag menar.

Det vore faktiskt ganska obehagligt med en "nål" som är 0.5 cm bred. Som att gadda sig med en huggmejsel ungefär.

//Johan W

Last edited:
reklam nisse skrev:
om man nu gnäller över vad de kostar på en studio så ska man ge FAN i o tattuera sig över huvud taget :mad:
jag ser inte direkt att ni skiter i vad era hojar kostar :confused:
man får vad man betalar för :tummenupp

Exakt var gnäller jag om priserna? :) Sa bara att det kostar olika mellan studio och privat. Har själv gjort en tattoo hos en privat men nästa kommer jag åka över till England för att göra, då i studio och inget whine över det ;)

Therudeboy skrev:
Exakt var gnäller jag om priserna? :) Sa bara att det kostar olika mellan studio och privat. Har själv gjort en tattoo hos en privat men nästa kommer jag åka över till England för att göra, då i studio och inget whine över det ;)
:va jag menar att man ska INTE gnälla när studion sätter priser det kostar för ett nogrannt handarbete, o man alltid betala mer i studio än hos någon hemma knackare,
jag tycker ändå att man ska gå till en studio o få de gjort proffisionellt än att slänga ut pengarna till någon som kanske vet vad den håller på me.

tycker vi lägger ner diskutionen ang GNÄLL nu :huvet
vet att de var jag som börja, därför slutar jag även:

Mirran skrev:
Vad kostar ett band hos en studio? Är det ngn. som har tips på nån snygg??

Det beror ju på vad tatueraren har satt för pris, gå till en studio när du kollat ut vad du vill ha och fråga efter prisförslag. Svårare än så behöver det inte vara.

Man ska helst inte fråga efter tips, försök hitta/rita något eget för hur kul är det om du möter en tjej på stranden med samma tattoo?

jaaa... ännu en tribal! Trodde man tatuerade sig för att vara unik? Men förstås, det finns ju dem som fortfarande vill ha en Retta oxå... :rofl

Mirran skrev:

Ring min brorsa, han gör det för en bra peng...har precis fått jobb i en studio nu också, men jag kanska kan fixa "kompispris" till dig...jag tycker iaf att han e bra :tummenupp

EDIT: såg att det inte var detta du frågade efter..men men

Pinky skrev:
Ring min brorsa, han gör det för en bra peng...har precis fått jobb i en studio nu också, men jag kanska kan fixa "kompispris" till dig...jag tycker iaf att han e bra :tummenupp

EDIT: såg att det inte var detta du frågade efter..men men
Tack för det,är lite feg så jag får nog ta mig en funderare. :)

Nån i Borlängetrakten i den här tråden?

Jag vann ett presentkort för nån Borlänge-tatuerare på Borlänge Open racet i somras. 500 pix har jag för mig. Bortskänkes. PM'a.

kiko skrev:
Det känns ...

Mycket beror ju på din smärttröskel, insidan av under- och överarmarna gör klart ondare i varje fall.

Insidan på min överarm gjorde inte ett dugg ondare än utsidan, de där är så individuellt så det går inte att säga till ngn annan att det kommer göra ont på den personen. Men det går inte komma ifrån att det är obehagligt i början, men det går över.

Lilla_Tingeling skrev:
Såhär ser tatueringen som jag vill ha ut...

// Lena

Den där gadden sitter ju redan på en person?

Förstår inte folk som kopierar andra.. gör en egen som du kan vara stolt ensam bärare av ist! :yoparty

Mirran skrev:

Jag betalade 3000 för min tribal som går runt min överarm, den är 45 lång och ca 8-10 cm hög, hyffs stor alltså.(så fick ja med mitt överarmsmått oxå :D )
Gadda mej på Viking i Linköping, dom är kända för att vara lite dyra men är väldigt duktiga.

Men jag antar att du bara vill ha ett smalt band? Typ en taggtråd eller liknande? Svårt att säga eftersom detaljrikedom etc sätter priset.. men mellan 1-2000 får du nog pynta...
Men du är ju tjej, visa :tuttar så blir den billigare.... :hihi

mjukis skrev:
Jag betalade 3000 för min tribal som går runt min överarm, den är 45 lång och ca 8-10 cm hög, hyffs stor alltså.(så fick ja med mitt överarmsmått oxå :D )
Gadda mej på Viking i Linköping, dom är kända för att vara lite dyra men är väldigt duktiga.

Men jag antar att du bara vill ha ett smalt band? Typ en taggtråd eller liknande? Svårt att säga eftersom detaljrikedom etc sätter priset.. men mellan 1-2000 får du nog pynta...
Men du är ju tjej, visa :tuttar så blir den billigare.... :hihi
Tack för tipset :tuttar

Det känns om han lattjar runt på lite för många ställen så det inte hinner dommna bort.... Pewe i gävle e duktig.. hans lärling som jag gjorde ryggen hos e var klantig???? :mad:

Lilla_Tingeling skrev:
Såhär ser tatueringen som jag vill ha ut...

// Lena

Uch vad snygg!! den tycker jag absolut att du ska genomlida!!! skit snygg! sätt den så att du kan täcka den om det skulle behövas bara.... :tummenupp

Miss_Orchidee skrev:
Uch vad snygg!! den tycker jag absolut att du ska genomlida!!! skit snygg! sätt den så att du kan täcka den om det skulle behövas bara.... :tummenupp

Den kommer att hamna mellan skuldrorna. Så det går juh att gömma den. :tummenupp
Det e den enda tatueringen jag fastnat för. Kände direkt att jag ville ha den.
Nu gäller det bara att våga gör den oxå. :skrämd
Men klarade jag av att göra min piercing så ska jag väl förhoppningsvis palla med att göra tatueringen. :va

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Men klarade jag av att göra min piercing så ska jag väl förhoppningsvis palla med att göra tatueringen. :va

// Lena

Tycker pierca sig är mer skrämmande än tatuera sig, sedan så får du ju känna på nålen innan dom kör igång så då märker du om du kommer klara det eller ej. Lycka till //T

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...