KungLudde
Ny medlem
- Gick med
- 27 Mar 2007
- Hoj
- GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Kunde du inte gett oss fler alternativ

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kunde du inte gett oss fler alternativ![]()
![]()
sjukt bra grepp = kort livslängd. själv kör jagh på Pirelli Diablo Strada. duger bra tycker jag.2978910sorry... men ja vet inte va ja ska ta... ja vill ha sjukt bra grepp o lång livslängd!!!
sorry... men ja vet inte va ja ska ta... ja vill ha sjukt bra grepp o lång livslängd!!!
Säg gärna till när du hittar ett sådant däck!2978910sorry... men ja vet inte va ja ska ta... ja vill ha sjukt bra grepp o lång livslängd!!!
Du åker ändå bara på mitten, så ta Pilot Road![]()
jo men som sagt ja jobbar på det....
jo men som sagt ja jobbar på det....
har ju inte testat nåt såntfan ja behöver hjälp av nån kunnig däckguru,,, är detta däcket farligt att köra med..??
tänkte köra imorrn... men ja upptäckte att däcket såg ut så här, så ja börjar tveka lite nu.... det är ett dunlop nånting tror jag....
Tror inte det är fel på däcket, snarare normalt! Det är ägaren som kanske gillar att köra fort mest rakt fram, wheela el göra börnisar, så blir konsekvensen så med tanke på hur mycket det är kvar på sidorna..
Bara att byta!!
jag kan inte burna... har aldrig gjort det----
ok det finns en första gång för alla!
Håll in frammbromsen, stå upp, båda benen på marken. Lägg lite vikt (luta dig fram) på styret och gasa lite försiktigt!
Köp däck effter ditt körsätt, om du kör lugnt så behöver du kanske inte super soft däck för 4000:-
Har satt på Metzler Sporttech M1, funkar bra hittils, ska tyvärr inte ha bästa livslängd men... Känns bra. Som tidigare svar i tråden kolla framdäcket och köp ett som passar ihop.
Np!tack för förklaringen!! har bara kört hoj sen mitten av mars så ja kan inte så mycket om mc däck... men nu vet jag lite mer...
Akta dig det där är livsfarligt! Ta skydd och göm dig! :attack-däck
varför måste det passa ihop... du menar hårdheten på däcket eller mönstret.:??
lite både och ... vissa mönster (finns några med speciella mönster för bättre grpp vid regn) måste man para ihop.
sedan skall du aldrig ha ett hårdare däck fram.
på mc vill du ha mjukare däck fram, med bättre grepp, för mister du greppet fram, så blir det en "lowsider" & då e det gonatt
men har du hårdare bak & mjukare fram (eller samma gummiblandning) så släpper det BAK först, = highsider & det går att rädda om man har tur & är duktig (har nerverna kvar i behåll)
Men mitt tips, om du vill ha bra grepp & lång livslängd på ditt däck, så köp pilot Road II, jag hade föregångaren pilot road & fick 900-950 mil med bakdäcket på min R1 fighter, fram var det nog mönster kvar för 200 mil till
och då körde jag EXTREMT mycket bakhjul med dem däcken.
litet släpp med bakdäcket i en väldigt tvär högerkurva, men inget allvarligt.
lycka till med däckvalet
// Henke
fan ja behöver hjälp av nån kunnig däckguru,,, är detta däcket farligt att köra med..??
tänkte köra imorrn... men ja upptäckte att däcket såg ut så här, så ja börjar tveka lite nu.... det är ett dunlop nånting tror jag....
fan ja behöver hjälp av nån kunnig däckguru,,, är detta däcket farligt att köra med..??
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|