hjälp, är detta ett farligt däck!!???

Jag satte på nytt däck idag, det var något Michelin Pilot som var nytt för i är, skulle hålla som ett "Road" men greppa som ett "Sport", lite åt det hållet i alla fall.
Ska parkera om hojen snart, kan kolla exakt vad det hette då. Något med "2". Tror jag.

Det är Michelin Pilot Road II

mjukare på sidorna för bättre grepp, men ändå hårdare på mitten

Fy fan, det är fegt att inte köra helt slut på däcket , massor med gummi kvar på sidorna....

han har rätt, du kan ju köra en massa rondeller och sick-sack-körning ju!:tummenupp

jag kan inte burna... har aldrig gjort det----

ok det finns en första gång för alla!
Håll in frammbromsen, stå upp, båda benen på marken. Lägg lite vikt (luta dig fram) på styret och gasa lite försiktigt!

Köp däck effter ditt körsätt, om du kör lugnt så behöver du kanske inte super soft däck för 4000:-

Se till att benen är UTANFÖR fotpinnar och skit ifall hojen får "fäste" pga orutin, skulle så ske så håll för fan inte kvar i styret,:huvet

Nu tycker ja ni tar i, det är ju flera millimeter kvar på kanterna! Du får dock bara köra i rondeller.

fan ja behöver hjälp av nån kunnig däckguru,,, är detta däcket farligt att köra med..??

tänkte köra imorrn... men ja upptäckte att däcket såg ut så här, så ja börjar tveka lite nu.... det är ett dunlop nånting tror jag....

Glöm att åka på det där däcket, passar nog bara till skottkärran :tummenupp

PR2 har om jag inte missminner mig en profil som gör hojen mer snabbsvängd, lite mer gummi (mer att slita på) på kanterna men ganska tunt på mitten (vilket gör full fart och touring rätt piss) pga profilen.

PP 2CT är tvåkomponentsdäcket med mjukare gummi på sidorna än i mitten...

Finns inte Roller här när han kan göra nytta?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT