Hjälp! Ändra mätarställning CBR1000RR

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag var alltså iväg och skulle regbesa min CBR idag efter väldigt lång väntetid hos SBP pga. semester och annat. När jag kommer in glad i hågen med ett intyg om bytt mätare (Som SBP lovat skall gälla) så gäller det helt plötsligt inte. Så jag får slokörad åka därifrån igen. (Importhoj som alltså gått för lite mil för att slippa momspåslaget)

Nu behöver jag såklart hjälp med att ordna detta bekymmer. Någon som vet hur jag gör detta på bästa sätt? Kan man skruva mätaren? Byta mätare? Fixa på elektonisk väg? Var sparas datat? Låna box av ngn?

Hjälp!?

Hur mycket saknas det?

Är det inte åt helvete för mycket kan du ju köra?

/Urban

bara att låna någon anans skylt och ut och köra.
håll hastigheten bara så finns det ju ingen anledning för någon att stoppa dig.
Finns dom som gjort så... har jag hört... :rolleyes:

Om du tar bort framdrevet så kan du ju testa hur snabbt en skruvdragare kör hojen ;)
Fast det lättaste borde ju vara att köra moppen nån vecka eller så.

Låna nån mätare från nån annan kille.....( som har likadan )

Biturbo skrev:
Jag var alltså iväg och skulle regbesa min CBR idag efter väldigt lång väntetid hos SBP pga. semester och annat. När jag kommer in glad i hågen med ett intyg om bytt mätare (Som SBP lovat skall gälla) så gäller det helt plötsligt inte. Så jag får slokörad åka därifrån igen. (Importhoj som alltså gått för lite mil för att slippa momspåslaget)

Nu behöver jag såklart hjälp med att ordna detta bekymmer. Någon som vet hur jag gör detta på bästa sätt? Kan man skruva mätaren? Byta mätare? Fixa på elektonisk väg? Var sparas datat? Låna box av ngn?

Hjälp!?

Victor skrev:
Om du tar bort framdrevet så kan du ju testa hur snabbt en skruvdragare kör hojen ;)
Fast det lättaste borde ju vara att köra moppen nån vecka eller så.

bakhjuler... :fakta
ställ den på depåstöd med med växel i oxh låt den knalla ett tag! :tungan

Sätt ut en annons att du betalar en liten slant till nån som kan köra upp till dig och låna hans mätare en timme..!!!Billigare en att ta momsen....

Biturbo skrev:
Det saknas 300 mil....

Visst.. Om jag kände någon med en likadan hoj hade det inte vart några problem..

Lazer752 skrev:
Sätt ut en annons att du betalar en liten slant till nån som kan köra upp till dig och låna hans mätare en timme..!!!Billigare en att ta momsen....

Ja det skulle vara värt en slant...

Lazer752 skrev:
Ja dom sitter i mätaren,....

Men om milen sitter i mätaren så borde det ju inte vara helt omöjligt att fixa det på elektronisk väg.. :va

Tycker det är rätt intressant att skenförsäkrare lynchas medan moms och skattefiffel uppmuntras.

Teo skrev:
bakhjuler... :fakta
ställ den på depåstöd med med växel i oxh låt den knalla ett tag! :tungan

Jo det är en idé.. Men det känns ju sådär att slita 300 extramil på hojen + soppa som man inte får någon glädje av....

Jo det går nog det med men inte så lätt tror jag.... lättast e att låna nån annans.. det har mina polare gjort när dom har gått för lite innan reggen... eller ut och kör bara.. det blir det billigaste... eller kanske inte.. köra 300 mil.. 300 liter gånger 10 3000kr

Sätt ut en annons att du vill betala 1500kr

Biturbo skrev:
Ja det skulle vara värt en slant...

Men om milen sitter i mätaren så borde det ju inte vara helt omöjligt att fixa det på elektronisk väg.. :va

majtii skrev:
Tycker det är rätt intressant att skenförsäkrare lynchas medan moms och skattefiffel uppmuntras.

Bespara mig moralkakorna tack.

Om jag visste att mitt intyg inte skulle gälla hade jag köpt en annan hoj..

majtii skrev:

Jag har inte ens funderat på det som något omoraliskt, bara snåriga regler.
Jag menar, det är ju ingen som förlorar ju på det. Han skulle lika gärna ha köpt en hoj som gått 300 mil längre.
Det skulle iofs vara hojfirmorna som missar lite pengar här.

mätare

Biturbo skrev:

Hjälp!?

Skicka pm till mig så fixar jag det till dig!!! 1500:- för att baka mätaren, ehhh menar ändra mil talet... och jag bjuder på återställningen tillbacka till orginal mätarställning!!
:)

Att ställa den på depåstöd och köra är nog ingen bra ide´ motorn kommer att bli väldigt varm... Det måste finnas nån i närheten som kan låna eller "hyra" sin mätare.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back