Hjälp! Ändra mätarställning CBR1000RR

Lazer752 skrev:
Ja dom sitter i mätaren,....

Eller e det inte så att miltalen sitter i cdi boxen med tanke på att mätarn å H.I.S.S är samanlänkade med cdi:n??????

Victor skrev:
Jag har inte ens funderat på det som något omoraliskt, bara snåriga regler.
Jag menar, det är ju ingen som förlorar ju på det. Han skulle lika gärna ha köpt en hoj som gått 300 mil längre.
Det skulle iofs vara hojfirmorna som missar lite pengar här.

Handlar inte om detta fallet. Handlar inte detta enskillda fall, råkade bara bli ett exempel.
Tänker framförallt om div. Ebay-trådar som avhandlar hur man ska komma undan moms och tull.
Nästan lite komiskt hur ursinniga folk kan bli så fort skenförsäkring kommer på tal för att i nästa tråd (bildligt) diskutera brett hur man ska komma undan momsen, dvs uppmuntring till smuggling/bedrägeri/skattebrott.

Inte ute efter att moralisera, vill bara påpeka om dubbelmoralen som råder.

Har killen köpt en hoj som är äldre än 6 mån OCH 600 mil och med ett legalt intyg på att mätaren är bytt så förstår jag att han är sur.

majtii skrev:
Handlar inte om detta fallet. Handlar inte detta enskillda fall, råkade bara bli ett exempel.
Tänker framförallt om div. Ebay-trådar som avhandlar hur man ska komma undan moms och tull.
Nästan lite komiskt hur ursinniga folk kan bli så fort skenförsäkring kommer på tal för att i nästa tråd (bildligt) diskutera brett hur man ska komma undan momsen, dvs uppmuntring till smuggling/bedrägeri/skattebrott.

Inte ute efter att moralisera, vill bara påpeka om dubbelmoralen som råder.

Har killen köpt en hoj som är äldre än 6 mån OCH 600 mil och med ett legalt intyg på att mätaren är bytt så förstår jag att han är sur.

Dessutom så sade de på SBP när jag pratade med dem att det skulle gälla.. Men icke.. -Vi skriver bara av mätaren.. Intyget kan du försöka ringa till RSV med.. Sade SBP farbrorn idag..

Jo tjena.. De är ju så jävla sugen på att slippa få in lite skatt...

Ja, det är väl så att ju mindre gruppen man snyltar på är desto mera känner man sig träffad.
Vi ser väl oss mera som hojåkare än skattebetalare antar jag.

Biturbo skrev:
Dessutom så sade de på SBP när jag pratade med dem att det skulle gälla.. Men icke.. -Vi skriver bara av mätaren.. Intyget kan du försöka ringa till RSV med.. Sade SBP farbrorn idag..

Jo tjena.. De är ju så jävla sugen på att slippa få in lite skatt...

Jo men så är det.
Det är inte SBPs sak att avgöra. Du har fått ett korrekt (men kanske lite dumt) svar av SBP.

Är intyget i ordning har du inget att oroa dej för av Skatteverket. Man vill gärna tro att de är en modern version av spanska inkvisitionen men i själva verket är de hur bra som helst att göra med.
Tänk bara på att det ligger på ditt ansvar att kontakta dem, inte tvärtom.

Nån som vet hur bra Maximumpills som säljs på sajten är då..?

Funkar precis som min 916, citat:

* Längre och mer intensivare utlösningar
* Hårdare erektioner
* Ökar sexlusten
* Bättre kontroll över utlösningen
* Ökar spermaproduktionen
* 100 % naturliga ingredienser

Skall sälja min 916 nu o bara åka Tiger då jag hittat dessa piller....

[PlastRaket] skrev:

...

Banane skrev:

Funkar precis som min 916, citat:

* Längre och mer intensivare utlösningar
* Hårdare erektioner
* Ökar sexlusten
* Bättre kontroll över utlösningen
* Ökar spermaproduktionen
* 100 % naturliga ingredienser

Skall sälja min 916 nu o bara åka Tiger då jag hittat dessa piller....

:hihi :hihi En given combo!

Last edited:
Kolla bilden nedanför annonsen. Självaste Peter North går ju i god för dem! :tomten

Banane skrev:

Stall den pa depastod och satt bormaskinen mot bakdacket, med en bra utvaxling emellan. Sen kan du sitta o torrkora o dricka hur mkt folköl du vill utan att aka fast eller att motorn overhettas. Lat den sta over natten sa ar 300 mil snart "korda"

Peter North är inte att lita på.. Min mor påstår att han är min far men den jäveln vägrar att ta på sig ansvaret..

Ryktet säger dock att han skall vara en jävel på att manipulera mätarställningar. Mitt tips är dock att försöka mjukvaruvägen o inte hårdvaruvägen.

Nicke skrev:
Kolla bilden nedanför annonsen. Självaste Peter North går ju i god för dem! :tomten

Folköl skrev:
Stall den pa depastod och satt bormaskinen mot bakdacket, med en bra utvaxling emellan. Sen kan du sitta o torrkora o dricka hur mkt folköl du vill utan att aka fast eller att motorn overhettas. Lat den sta over natten sa ar 300 mil snart "korda"

Finns nog en ganska överhängade risk att borrmaskinen överhettas o går sönder istället.

majtii skrev:
Jo men så är det.
Det är inte SBPs sak att avgöra. Du har fått ett korrekt (men kanske lite dumt) svar av SBP.

Är intyget i ordning har du inget att oroa dej för av Skatteverket. Man vill gärna tro att de är en modern version av spanska inkvisitionen men i själva verket är de hur bra som helst att göra med.
Tänk bara på att det ligger på ditt ansvar att kontakta dem, inte tvärtom.

Hehe... jag har kört eget företag sedan -93 så jag vet hur enkla de är att ha att göra med.... Visst det funkar oftast.. Men nu vill inte jag lägga 25000 i depå hos dem i fem år tills de tagit beslut om att jag får tillbaka dem.

Aja... Hur som helst så har jag fått kontakt med ett par tre olika personer som kan göra detta åt mig på elektronisk väg.

Så jävla skönt att kunna få ut och köra med den nu utan att sitta och kika över axeln, ta en tur med SH-folket osv.

Tack för hjälpen allihopa! :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...