Hjälmundersökning

Din ålder – Frivilligt:
23
Vilken typ av motorcykel kör du?
standard/streetfigher
Vad har du för mc-hjälm?
S2-351 4 stjärnor i sharp
Hur ofta kör du motorcykel?
När de är säsong, varje dag så gott som, oavsätt väder
Vad är det viktigaste för dig när du väljer hjälm?
Passform, så lite oljud som möjligt och att den skall se frän ut, gärna pinlock!
Om du fick välja helt fritt, finns det någon funktion du skulle vilja integrera i din hjälm (Något som inte är av typen "tidsresor" el. dylikt)?
ja det är det. finns säkert redan men jag har inte sett det.
vill ha hörsel skydd i hjälmen med inbyggd radio (både musik och comradio möjlighet). Typ på samma sätt som en del arbetar hörselskydd har det, fast i hjälmen då. hade varit grymt!

Din ålder – Frivilligt: 40, tragiskt men sant.

Vilken typ av motorcykel kör du? En eller annan form av sporthoj.

Vad har du för mc-hjälm? En samling med olika Arai RX-7 GP.

Hur ofta kör du motorcykel? 700-800 mil varje säsong, det mesta under min semester och då varje dag.

Vad är det viktigaste för dig när du väljer hjälm? Passform, kvalitet, hög säkerhet, bra ventilation och bra aerodynamiska egenskaper. Måste dessutom ha tear-off visir då det är aningens gott om mygg där jag håller till.

Om du fick välja helt fritt, finns det någon funktion du skulle vilja integrera i din hjälm (Något som inte är av typen "tidsresor" el. dylikt)? Visir som automatiskt justerar sig efter ljuset (automatisk mörkning vid kraftigt solljus, automatisk "klarning" vid mörker eller skugga). Motorcykelns varvräknare, hastighetsmätare och varningslampor synliga på heads-up display i visiret.

Himla käckt att ni svarar så bra! Får tacka för ert samarbete för denna gång. Jag kommer läsa igenom allas svar och sammanställa dem lite snyggt i min uppsats. :tummenupp

Känns ju som ett nerbyte :D Jag gjorde samma resa fast omvänt. Är det fortfarande "moosen" som "gäller"?

Tror inte att någon av de jag känner hänger där... Men jag har åkt förbi stället flera gånger, ser på håll mest ut som att det kan attrahera sommartyskar...:)

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...