Hjälmundersökning

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Din ålder – Frivilligt:
23
Vilken typ av motorcykel kör du?
standard/streetfigher
Vad har du för mc-hjälm?
S2-351 4 stjärnor i sharp
Hur ofta kör du motorcykel?
När de är säsong, varje dag så gott som, oavsätt väder
Vad är det viktigaste för dig när du väljer hjälm?
Passform, så lite oljud som möjligt och att den skall se frän ut, gärna pinlock!
Om du fick välja helt fritt, finns det någon funktion du skulle vilja integrera i din hjälm (Något som inte är av typen "tidsresor" el. dylikt)?
ja det är det. finns säkert redan men jag har inte sett det.
vill ha hörsel skydd i hjälmen med inbyggd radio (både musik och comradio möjlighet). Typ på samma sätt som en del arbetar hörselskydd har det, fast i hjälmen då. hade varit grymt!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Din ålder – Frivilligt: 40, tragiskt men sant.

Vilken typ av motorcykel kör du? En eller annan form av sporthoj.

Vad har du för mc-hjälm? En samling med olika Arai RX-7 GP.

Hur ofta kör du motorcykel? 700-800 mil varje säsong, det mesta under min semester och då varje dag.

Vad är det viktigaste för dig när du väljer hjälm? Passform, kvalitet, hög säkerhet, bra ventilation och bra aerodynamiska egenskaper. Måste dessutom ha tear-off visir då det är aningens gott om mygg där jag håller till.

Om du fick välja helt fritt, finns det någon funktion du skulle vilja integrera i din hjälm (Något som inte är av typen "tidsresor" el. dylikt)? Visir som automatiskt justerar sig efter ljuset (automatisk mörkning vid kraftigt solljus, automatisk "klarning" vid mörker eller skugga). Motorcykelns varvräknare, hastighetsmätare och varningslampor synliga på heads-up display i visiret.
 

E1986

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2014
Ort
Nybro
Hoj
Hojlös 2014
Himla käckt att ni svarar så bra! Får tacka för ert samarbete för denna gång. Jag kommer läsa igenom allas svar och sammanställa dem lite snyggt i min uppsats. :tummenupp


Känns ju som ett nerbyte :D Jag gjorde samma resa fast omvänt. Är det fortfarande "moosen" som "gäller"?

Tror inte att någon av de jag känner hänger där... Men jag har åkt förbi stället flera gånger, ser på håll mest ut som att det kan attrahera sommartyskar...:)
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top