Hjälmtips....

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Kan ni tipsa mig om en snygg säker hjälm, gärna billig och gärna med röda inslag....
Har bara haft svarta , lite dags att se mig om i hjälmdjungeln.

Ge gärna tips på var man kan köpa billiga, säkra hjämar

Hur bra är tex Shark, de är ju ganska billiga

MVH/Dadde

Last edited:
En bra hjälm som passar dåligt är en dålig hjälm

Köpa en hjälm utan att prova den först är INTE en bra idé

Åk till en mc-affär och hitta en bra hjälm som passar bra istället, har du tur så är den snygg också

När jag köpte min senaste hjälm så köpte jag på utförsäljning,utgående modell Shoei Xr900(hade XR800 inann) för en sådär 1700:- kostade en ca 4lax när den va på ropet.Mitt tips är att handla innan årsskiftet,alla gamla modeller ska bort osv..

stressa för guds skull inte vid köpet!!!
prova så många som möjligt, det vinner du på i längden.
mitt tips är premier, mycket skön hjälm till vettiga pengar och den är lätt som fan(typ1150g)

Dadde skrev:

Lånar din tråd lite...

Jag har tittat på en ny hjälm och fastnade för en AGV X-801 (mörk, matt grå färg med gult "pepita" fält över...den kändes helrätt när jag provade den.

Så min fråga: Finns det någon här som har just denna modell eller har erfarenheter av AGV(har ej ägt en tidigare)...skulle gärna vilja ha lite kommentarer om denna då jag med största sannolikhet kommer att inhandla den.

Andreas N. skrev:
2144647 Lånar din tråd lite...

Jag har tittat på en ny hjälm och fastnade för en AGV X-801 (mörk, matt grå färg med gult "pepita" fält över...den kändes helrätt när jag provade den.

Så min fråga: Finns det någon här som har just denna modell eller har erfarenheter av AGV(har ej ägt en tidigare)...skulle gärna vilja ha lite kommentarer om denna då jag med största sannolikhet kommer att inhandla den.

Måste väl vara X-Lite du menar och inte AGV?

Ehh....kanske de...blandade nog ihop dom :confused: :rolleyes: :hihi

Ska nog vara antingnen AGV eller X-Lite...fan så irriterande...nu hittar jag inte igen den nånstans på nätet :argpådato

Last edited:
Andreas N. skrev:
2144673 Ehh....kanske de...blandade nog ihop dom :confused: :rolleyes: :hihi

Ska nog vara antingnen AGV eller X-Lite...fan så irriterande...nu hittar jag inte igen den nånstans på nätet :argpådato

Det är X-Lite som har X-801R-modellen iallafall, har själv kollat lite på den.
Gå in på http://www.grahns.se och kolla

Kan varmt rekomendera KBC VR2 Assasin. Riktigt skön, för mig, att ha på skallen och den känns riktigt påkostad men är inte så dyr.

helmets-kbc-vr2-assasin-thumb.jpg

hej,

Jag har en Shark RFS race2 och måste säga att den är mycket skön men jag själv är lite missnöjd med ventilationen, det immar ganska lätt och går inte bort lika fort. detta är ju så klart då det inte är sol och 20 grader varmt :3freak .. men fråga om detta i butiken och våga lägga lite mer pengar. Ditt huve är väl värt något eller? :hihi

MVH/moha

Ett litet tips kan vara att kolla på bike.se och deras recension sida. Där har du många hjälmar med bild samlade och vad folk tycker om dem. Men som alla andra säger, du måste testa hjälmen innan köp. Lycka till! :tummenupp

Dadde skrev:
1299510 Kan ni tipsa mig om en snygg säker hjälm, gärna billig och gärna med röda inslag....
Har bara haft svarta , lite dags att se mig om i hjälmdjungeln.

Ge gärna tips på var man kan köpa billiga, säkra hjämar

Hur bra är tex Shark, de är ju ganska billiga

MVH/Dadde
Min Shoei Z-one passar bra på mitt huvud, men den immar igen som :cdevil

peteR1000 skrev:
2144780 Det är X-Lite som har X-801R-modellen iallafall, har själv kollat lite på den.
Gå in på http://www.grahns.se och kolla

Ja, det är jag som rört till det hela :rolleyes:

Min fråga gäller alltså AGV S4(bilden)...jag har nu en Nolan N82(svart/blå/vit) Visst, den är skön och sitter helt okej men tycker den har för mycket vindbrus.

Sååå...finns här någon som har erfarenheter av S4:an?...vad den väger(hittar ingen info)?...vindbrus etc?

P.S
X-801R-serien har många snygga hjälmar faktiskt :tummenupp

dsundelin skrev:
2145099 Ett litet tips kan vara att kolla på bike.se och deras recension sida. Där har du många hjälmar med bild samlade och vad folk tycker om dem. Men som alla andra säger, du måste testa hjälmen innan köp. Lycka till! :tummenupp

Tackar för tipset...och som du säger...man ska testa helt klart innan man bestämmer sig.

Jag har nu testat denna S4:a och den sitter kanon...men jag ska nog ändå ta en provtur med den innan jag slår till

Bifogat

• AGV-S4.jpg
    AGV-S4.jpg
    16.4 KB · Visningar: 73
Last edited:
www.samsmotor.se

Snygga och billiga :)
Har inte provat men skulle gärna vilja ha betyg på Streetfighter och Streetfighter II om ngn testat dom.

Måste bara säga att X-801R är en super skön hjälm, kostar lite att köpa in. Men värd varenda krona.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back