Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo det är klart, annan moms gör ju viss skillnad men inte mycket. Lokalkostnader borde rena nätfirmor komma undan billigare o flera av dom har inget direkt lager så dom slipper såna kostnader också.Ja momsen står ju för 8%..
Sen är väl lokalkostnaderna lite högre och sen är det ju faktiskt så att Duell
eller vem det nu är som är generalagent för Arai är riktigt duktiga på att krydda priset...
Rätt otroligt att (om) det säljs några hjälmar alls i Sverige med såna extrema överpriser.
ALLT är dyrare i Sverige av nån jävla anledning. Jag bojkottar svenska handlare numera när det gäller allt som är ekonomiskt försvarbart att skicka efter. Fan vad pengar man sparar (eller tjänar om man är tjej)!

Det är oftast lägre frakt från USA än vad det är från England..![]()

Vart ifrån köpte du den?
Tänkte köpa en hjälm själv faktiskt kanske värt att köpa utanför landets gränser...
Hej
Tänkte också köpa hjälm och skinnställ utomlands, men så har det inte blivit. Kollar man upp priserna i sverige noggrant så går det att fynda här med. Jag köpte en ny aria RX7 för 2900:- i Sverige för någon månad sen! och mitt skinnställ köpte jag för halva priset 4500 :- i Sverige! Så det går att fynda här hemma också.
// osten
Hej
Tänkte också köpa hjälm och skinnställ utomlands, men så har det inte blivit. Kollar man upp priserna i sverige noggrant så går det att fynda här med. Jag köpte en ny aria RX7 för 2900:- i Sverige för någon månad sen! och mitt skinnställ köpte jag för halva priset 4500 :- i Sverige! Så det går att fynda här hemma också.
// osten
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife