Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Även om ett företags situation tillåter att man säljer saker billigare (liten lokal, webshop eller vad det nu kan vara) så blir generalagenten av aktuell vara snabbt mail- och telebombad av de större butikerna.
De ställer krav på att generalagenten slutar handla med den mindre butiken, annars slutar den stora att sälja just deras produkter. Eftersom den stora butiken köper på sig stora lager av grejor har generalagenten inget annat val än att ge efter för kraven och antingen säga åt den mindre butiken att höja priset alternativt sluta sälja saker till dem.
Följden blir att i princip alla måste ta ut ungefär samma pris. Tråkigt men sant.
Ja har jag inte sjukt bråttom eller hittar ett erbjudande så shoppar jag det mesta i USA och i undantagsfall EU men frakten inom EU och framförallt från england är rätt hutlös..
Det är oftast lägre frakt från USA än vad det är från England..![]()
Även om ett företags situation tillåter att man säljer saker billigare (liten lokal, webshop eller vad det nu kan vara) så blir generalagenten av aktuell vara snabbt mail- och telebombad av de större butikerna.
De ställer krav på att generalagenten slutar handla med den mindre butiken, annars slutar den stora att sälja just deras produkter. Eftersom den stora butiken köper på sig stora lager av grejor har generalagenten inget annat val än att ge efter för kraven och antingen säga åt den mindre butiken att höja priset alternativt sluta sälja saker till dem.
Följden blir att i princip alla måste ta ut ungefär samma pris. Tråkigt men sant.
Samma för mig dvs bråttom (oftast små reservdelar/vätskor osv) så blir det greven som är ubersnabb och grymt bra! Annars tar jag mig tid att gå igenom ebay samt att jag har en åf i staterna som är äckligt billig och inte har ngt mot att skriva ner värdet och usps ska man inte förakta då de är helt suveräna!
Hjälmar är ju lite sjukt då de är 40% dyrare!
Mailade till "Allright Europe" som står som generalagent hos Arai. Dom svarade ungefär samma som här: tull, moms, valutakurser och större marknad men inget om kartell![]()

Det blev http://www.racevisors.co.uk/ till slut. Dom var lite billigare på frakten än övriga butiker. Definitivt värt att köpa utomlands, helt sjukt vilka prisskillnader det är.
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife