Hjälmkamera på Molanda

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Igår var vi och körde på banan Molanda som är rätt så nybyggd. Detta var första gången vi körde motorcykel där.
Stort tack till 99riderz i Jämtland som anordnade det hela!

[VIDEO-URL]http://www.film-recensioner.se/molanda.wmv[/VIDEO-URL]

Vill ni se den med bättre upplösning så inte linjer blir så hackiga, högerklicka och spara som:

http://www.film-recensioner.se/molanda.wmv
 
Molanda.....nybyggd bana som ligger vaaars???

Inge curbs än så länge heller ser det ut som?
 
Molanda.....nybyggd bana som ligger vaaars???

Inge curbs än så länge heller ser det ut som?

Den ligger alldeles utanför Järpen. Förhoppningsvis så byggs den väl ut så småningom med sandfållor/leca och curbs, det hade varit riktigt nice. Som det är nu finns igentligen ingen riktig depå heller. De fina faciliteterna på banan är uppbyggda av ett dass och en kåta :tummenupp
 
Den ligger alldeles utanför Järpen. Förhoppningsvis så byggs den väl ut så småningom med sandfållor/leca och curbs, det hade varit riktigt nice. Som det är nu finns igentligen ingen riktig depå heller. De fina faciliteterna på banan är uppbyggda av ett dass och en kåta :tummenupp

Vad mer än en kåta och ett utedass kan man behöva i Härjedalen?
Dem resurserna är väl allt som behövs menar jag, resten får man väl ha med sig:tummenupp
Kan du vara hygglig att berätta lite mer exakt vart banan ligger så man kan ta en sväng någon gång man är uppe i stugan?
 
Vad mer än en kåta och ett utedass kan man behöva i Härjedalen?
Dem resurserna är väl allt som behövs menar jag, resten får man väl ha med sig:tummenupp
Kan du vara hygglig att berätta lite mer exakt vart banan ligger så man kan ta en sväng någon gång man är uppe i stugan?

Du verkar ju vara en 08:a med huvudet på skaft, Kör bara till du ser skylten med Järpen, sedan är det bara att stanna när du ser utedasset bredvid kåtan....:rolleyes:
 
Vad mer än en kåta och ett utedass kan man behöva i Härjedalen?
Dem resurserna är väl allt som behövs menar jag, resten får man väl ha med sig:tummenupp
Kan du vara hygglig att berätta lite mer exakt vart banan ligger så man kan ta en sväng någon gång man är uppe i stugan?

Hehe, precis ;). Fast det är ju dock inte i Härjedalen som Järpen ligger i... Du får fortsätta ca 25mil till när du ser Svegsskyltarna.
Du kan kolla på www.kallautolodge.com om du vill veta mer om banan. Vi får hoppas att det går riktigt bra för dom, det vore ju kul om dom fick ihop pengar och kunde bygga ut en kilometer eller så.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top