hjälmar 2008

Mopedhjälm, nej tack! :)

En kompis körde med sin gamla Airoh efter krock, då han var tvungen att slänga sin shoeihjälm. Förstod aldrig att han vågade det.

Hjälmar är ett dilemma. Dyr är inte alltid lika med bäst. Läs testerna i bike ska ni se.

Men Arai är bäst :tungan :yoparty

Tycker KBC har ett perfekt kvalité/pris förhållande...Och man slipper lägga de där 2000:- extra för att det skall vara en Shoei eller Soumy....=trams

Dom har väl ingen kvalite alls vad jag vet, rena skräpet i jämnförelse med märken som Arai, Shoei, Soumi osv.
Personligen betalar jag gärna mer för en hjälm som jag vet klarar av en krasch än och snålar på en hjälm av sämre kvalite!

Här e min nya till nästa år... Även fordonet ;)

DSC_0696-1.jpg

När släpper dom 2008 års hjälmar till handlarna i Sverige? Och framförallt, när börjar handlarna rea ut årets modeller. Jag vill ha en av årets Shoei modeller, men det känns otaktiskt att köpa just nu... Rätt eller fel?

*edit* Just det, en fråga till, jag ska strax till New York på en liten tripp... Är det större utbud där? Billigare?

Last edited:
Arai Hayes Jolly Roger RX7 Corsair är faktiskt fet ^^ Men så är jag ju bara 20 år gammal... ... ...

Bifogat

• 81-8740RX7HayesJollyRogr.jpg
    81-8740RX7HayesJollyRogr.jpg
    30.4 KB · Visningar: 114
Dom har väl ingen kvalite alls vad jag vet, rena skräpet i jämnförelse med märken som Arai, Shoei, Soumi osv.
Personligen betalar jag gärna mer för en hjälm som jag vet klarar av en krasch än och snålar på en hjälm av sämre kvalite!

Intressant, vad grundar du det på? Länka gärna.
/U

När släpper dom 2008 års hjälmar till handlarna i Sverige? Och framförallt, när börjar handlarna rea ut årets modeller. Jag vill ha en av årets Shoei modeller, men det känns otaktiskt att köpa just nu... Rätt eller fel?

*edit* Just det, en fråga till, jag ska strax till New York på en liten tripp... Är det större utbud där? Billigare?

Kan inte hjälpa dig med Shoei men vi har några olika utställnings Arai till kanonprix på www.rollersmc.se

provade en shoei hjälm och den satt som en smääck,

funderar nu på att inhandla en Shoei X-Spirit, var inte en sådan jag provade, men är det bra skit?

ful dock med den där draken,, men det får man väl leva med. verkar som jag ska få den billigare också

Det enda som möligtvis är bättre eller iaf lika bra är arai rx-7rr (corsair) det är alltså de två bästa pottorna i världen:tummenupp

provade en shoei hjälm och den satt som en smääck,

funderar nu på att inhandla en Shoei X-Spirit, var inte en sådan jag provade, men är det bra skit?

Jag tar en storlek större i Xspirit än i XR1000, så se till att pröva först.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!