hjäälp kylarn läcker!!!

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
behöver hjälp..

min kylare läcker, jag har lokaliserat läckan eller iallafall där vätskan kommer ut.

kan jag fortsätta att köra med hojen om jag ser till att det finns väska i det vita kärlet eller kommer den suga luft och paja allt??

fan kan inget om detta hjälp mig snälla...

2 komponents stål...mixa tryck ditt ut o gasa :)

såndära som blir hårt som stål ser ut som lera...vet inte vad de heter...

ok q8..står vid lim o annat hyllan.
epoxystål el likn kan de stå på förpackningen eller nåt sånt..
gör grymt rent vid kylarn(inge färg) annars sitter de inte..
borde funka men lovar inget...tror de tom står att man kan laga kylare med den...

fattar tillå med jag hur man använder det? :)
asså kan man misslyckas?

plimpe skrev:
fattar tillå med jag hur man använder det? :)
asså kan man misslyckas?

ja om man inte gör rent o inte får bort färgen riktigt..
annars e de bara som en massa man knådar ihop..blir som lera...knåda snabbt sätt dit vänta ca 30 min o kolla sen om de sitter någesånär.

hur e de om jag lyckas skaffa den i morgon på lunchen typ kan man köra med hojen till och från jobbet?

vad ska man rengöra med?

plimpe skrev:
hur e de om jag lyckas skaffa den i morgon på lunchen typ kan man köra med hojen till och från jobbet?

vad ska man rengöra med?

vet inte men när de sitter där går de garanterat..
hur stort e hålet?
jag skulle använda slippapper eller en dremel med nå slipstift el nåt likn o ta bort färgen med(e väl färg på den?)...sen kan man väl rengöra med vadsomhelst...inge fett eller damm eller allmänt smuts får där finnas
(metallen ska synas så de blir metall mot metall )

Lite Bräkleen efter slipningen gör gott.

ozeo skrev:
vet inte men när de sitter där går de garanterat..
hur stort e hålet?
jag skulle använda slippapper eller en dremel med nå slipstift el nåt likn o ta bort färgen med(e väl färg på den?)...sen kan man väl rengöra med vadsomhelst...inge fett eller damm eller allmänt smuts får där finnas
(metallen ska synas så de blir metall mot metall )

Boost 2 skrev:
Vanligt epoxylim 2-komp är i särklass det bästa, finnes på mack :tummenupp

ja det hade vart bäst om de funkar bra..??
(läs enklast)

Läckan

Hade i en kylartätning i min bil efter råd från min svåger... Han hade provat den på en kylare där kylarvätskan stod som en stråle rakt ut ur kylaren.. den tätade snabbt och höll ett år tills han sen sålde bilen. Köps lämpligtvis på statoil. Flaskan CHC kylartätning är blå, ganska liten och väldigt avlång! Hade testat det först för en billig penning!

Ciao

plimpe skrev:
behöver hjälp..

min kylare läcker, jag har lokaliserat läckan eller iallafall där vätskan kommer ut.

kan jag fortsätta att köra med hojen om jag ser till att det finns väska i det vita kärlet eller kommer den suga luft och paja allt??

fan kan inget om detta hjälp mig snälla...

Kom i håg att tappa ur kylarvätskan till en nivå under hålet :rolleyes:

den hära grejen som man häller i kylarvätskan hur gör man med den hur lång tid tar det

asså jag kan inget om detta som ni kanske märker så det vore bra om någon som testat dessa olika metoder kan säga till mig bara vad och hur jag ska göra... snälla jag e velig

plimpe skrev:
den hära grejen som man häller i kylarvätskan hur gör man med den hur lång tid tar det

asså jag kan inget om detta som ni kanske märker så det vore bra om någon som testat dessa olika metoder kan säga till mig bara vad och hur jag ska göra... snälla jag e velig

Jag tycker det låter som att du inte ska dit och fingra någi alls. För in den på verkstad istället. Kanske kostar lite mer men bättre än att du gör något som förvärrar. :banana

ja egentligen tycker jag åxå det men problemet e jag behöver den...
så finns det ngt man kan göra tills de har tid då?

plimpe skrev:

Joxet som du häller i kylaren fungerar ganska OK, iaf på bilar, men knappast något som jag skulle hälla i en lite känsligare hojmotor. Effektuttaget är ju lite lägre på en bil samtidigt som alla kanaler för kylning är större. Kan du klistra dit ett frimärke kan du kladda dit kemisk metall eller be någon att hårdlöda (silverlod).

lupus skrev:
Joxet som du häller i kylaren fungerar ganska OK, iaf på bilar, men knappast något som jag skulle hälla i en lite känsligare hojmotor. Effektuttaget är ju lite lägre på en bil samtidigt som alla kanaler för kylning är större. Kan du klistra dit ett frimärke kan du kladda dit kemisk metall eller be någon att hårdlöda (silverlod).

Håller helt med, häll för fan inte nån kylartätning i kylarvätskan. Det kommer gegga igen motorn fullständigt. Det ska man bara göra på en rostig volvo från sjuttitalet och bara för att kunna köra den till skroten.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D