Hjääälp!!!

Det är en början, men lugna dig tills ikväll så ska vi se OM jag har något kvar at börja bygga på. Isf kan jag ordna frakt till Linköping i helgen. Så har du en hysterisk kväll att meka dit den på...
 
Chrille skrev:
Det är en början, men lugna dig tills ikväll så ska vi se OM jag har något kvar at börja bygga på. Isf kan jag ordna frakt till Linköping i helgen. Så har du en hysterisk kväll att meka dit den på...

Jag är lugn....
Tysken verkar ha semester till 15:e september så det blir till att jag underdel från en annan hoj....
Tokmeka i helgen då vi får besök av vänner från SThlm låter som ett perfekt upplägg. :D
 
Goodstuff skrev:
Du får se till att komma ner och köra du också!
The more the merrier! Kom igen nu gamle man - du kan inte träna i evighet! :whip
Jodå, Gamlot hade faktiskt tänkt vara med, men
det visade sig att han var bortlovad för familjeaktivitet
hela helgen i varberg :mad: får nog :öl som tröst...

2004 är året då jag tourar med på RRFA

Anders
 
Goodstuff skrev:
Kan någon hjälpa mig att ringa till den galna tysken så att jag kan få en ordentlig magkåpa/båt till min hoj senast den 12:e september (så att jag hinner skämma ut mig på RR-träningen veckan efter och den 21/9)?!??

Vilken klass kör du i med din TRX? Classic Racing? :confused:

Vill själv köra Rookie 1000 nästa år och sneglar på en TL 1000 S bara för att vara motvalskärring. Bra vrid, och så...har jag tänkt. :p
 
Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Vilken klass kör du i med din TRX? Classic Racing? :confused:

Vill själv köra Rookie 1000 nästa år och sneglar på en TL 1000 S bara för att vara motvalskärring. Bra vrid, och så...har jag tänkt. :p

Rookie1000 såklart! Dumt? Ja men just därför, och för övrigt inte dummare än att köra med sur TL-S.... :whip

Ser det hela som ett test och det är enklare/billigare att prova med den hoj jag har än att panikköpa en rejshoj nu.
 
Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
Rookie1000 såklart! Dumt? Ja men just därför, och för övrigt inte dummare än att köra med sur TL-S.... :whip

Ser det hela som ett test och det är enklare/billigare att prova med den hoj jag har än att panikköpa en rejshoj nu.

Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?
 
Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?

OM allt går som det ska så tänkte jag prova på RR-träningen nästa vecka och sedan b-racet den 21/9. Jag har kört ca 1.10 under gatkörning och det ger 109 km/h i snitt och jag siktar på att komma ner under 1.05 så det är bara att höja snittet till 118 km/h. Borde gå med slicks och bromsa senare/gasa tidigare. :crash
 
Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?

Japp, fast man får räkna med att det är jobbigt.. GSXR1000 går fooooort..

/B
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Bj.O.rn skrev:
Japp, fast man får räkna med att det är jobbigt.. GSXR1000 går fooooort..

/B

Jag vet. Fürstenhoff körde om mig som ett möte på långrakan när jag tog min licens i våras, det gick långsammare när du körde om. :D

Går det för långsamt så tar säkert EazyLiving mig av banan så det är lugnt och med tanke på effekterna i de andra hojarna borde jag inte vara ett problem att passera. Eller?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
Går det för långsamt så tar säkert EazyLiving mig av banan så det är lugnt och med tanke på effekterna i de andra hojarna borde jag inte vara ett problem att passera. Eller?

Det är deras problem, att ta sig om alltså. Sviestad erbuder gott om möjligheter till sånt i vicket fall.. Är du riktigt, riktigt långsam så skall du får starta i vilket fall (ifall det finns plats). Tävlingsledningen kan säga till att du ska gå i depå när du börjar bli varvad...

/B
 
Sämsta varvtid vid SM-racet på Sviestad i våras var 1.02 och vid kvalet 1.03.
Så snabbt tror jag inte jag kommer köra men det finns förhoppningsvis fler rookie-rookies med. En del anmälda är ju riktigt snabba så det gäller att hålla tungan rätt i mun och ögonen på blåflaggorna.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
OM allt går som det ska så tänkte jag prova på RR-träningen nästa vecka och sedan b-racet den 21/9. Jag har kört ca 1.10 under gatkörning och det ger 109 km/h i snitt och jag siktar på att komma ner under 1.05 så det är bara att höja snittet till 118 km/h. Borde gå med slicks och bromsa senare/gasa tidigare. :crash

Rätta takter! 1:05 med en TRX förtjänar respekt. Har kört 0:58 på gatkörning men med en R1. Har själv ägt en TRX (-96) och vet att det är något helt annat. Men med R6-ok tjänar du säkert 5-6 sek per varv. :tummenupp

Menar du allvar med slicks på TRX:en? :eek:
Hur känns det? Tjänar man verkligen på det med en sådan hoj och utan vana vid det "annorlunda" beteendet?

Ska försöka åka ner och titta. Den 21/9 säger du? Antecknar i almanackan. :fakta
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Rätta takter! 1:05 med en TRX förtjänar respekt. Har kört 0:58 på gatkörning men med en R1. Har själv ägt en TRX (-96) och vet att det är något helt annat. Men med R6-ok tjänar du säkert 5-6 sek per varv. :tummenupp

Menar du allvar med slicks på TRX:en? :eek:
Hur känns det? Tjänar man verkligen på det med en sådan hoj och utan vana vid det "annorlunda" beteendet?

Ska försöka åka ner och titta. Den 21/9 säger du? Antecknar i almanackan. :fakta

Har du kört på 0.58 så är det ju bara att ställa upp i Rookie1000. Inga undanflykter godtas. ;)

Annorlunda beteende? Det enda annorlunda med Pirellidäcken som jag köpt är att det är mycket bättre fäste än de Sportec jag hade innan. Det kan jag vänja mig vid utan problem.
Körde med de nya däcken i onsdags ( Supercorsa fram och Dragon slicks bak - Duells skickade fel däck till Carlbarks och jag fick det i tisdags kl 17:00 så jag hade inte så mycket att välja på. ) och skillnaden var markant och jag körde stadiga 1.19 tider på Åsen, iofs klockat med manuellt gökur men ändå.

21/9 är det B-race på Sviestad kika på www.lms.se för mer info.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
Har du kört på 0.58 så är det ju bara att ställa upp i Rookie1000. Inga undanflykter godtas. ;)

Annorlunda beteende? Det enda annorlunda med Pirellidäcken som jag köpt är att det är mycket bättre fäste än de Sportec jag hade innan. Det kan jag vänja mig vid utan problem.
Körde med de nya däcken i onsdags ( Supercorsa fram och Dragon slicks bak - Duells skickade fel däck till Carlbarks och jag fick det i tisdags kl 17:00 så jag hade inte så mycket att välja på. ) och skillnaden var markant och jag körde stadiga 1.19 tider på Åsen, iofs klockat med manuellt gökur men ändå.

21/9 är det B-race på Sviestad kika på www.lms.se för mer info.

Jag ser det framför mig: vid slutet av rakan går något snett. Bakdelen går ut i sladd. Retursladd. High-sider. Hojen stiger till väders. Spinner runt sin egen axel som en ursinnig rodeotjur. Tar mark i ett moln av damm och grus. Gaffeln och styrhuvud åt ena hållet. Resten åt ett par andra. Hjälm, skinnställ, handskar, stövlar och självförtroende rejält tilltuffsat. Den oförsäkrade pärlan samlas ihop med skottkärra. Värden för 60-70 tusen har på några sekunder förvandlats till skrot.

Ursäkten är att jag ser ekonomiska och hälsosamma trauman famför mig. Men det är fullt möjligt att jag har en skev bild av verkligheten.

1:19 med en TRX = :tummenupp

Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större? :confused:
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större? :confused:

Materialet är ju i princip detsamma.. Dessutom är dom jämrans snabba i toppen av R1000 i år...

/B
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:


Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större? :confused:

Nej, tanken är att r1000 ska avla fram förare till NSBK, och i år måste jag säga att r1000 plockat fram många förare som platsar i NSBK, och samtidigt ger hopp om att NSBK kommer höja sig med tiden.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
....

Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större? :confused:

Nu snackar du alltså Gelleråsen va?

Konkurransen i R1000 i år är hysterisk! Fler aktiva i de lägre segmenten hade gjort det ännu bättre!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Ja, Karlskoga. De lägre segmenten?

Slarvigt ordval. Racet i söndags hade varit ännu bättre om vi hade haft tio startande till som fyllde på fältet med tider mella 1,10-1,16

Som det var nu samlades vi som kört mest i år igen och ribban lades väldigt högt. Jämför med R600'as tider tex. Ser man bara till enskilda varvtider, vilket är fel, så hade till och med jag varit med litegrand i matchen i NSB.

Dock blir jämförelsen med NSB orättvis då Sara som körde sin första NSB-tävling hade uppenbara problem med sin nya hoj. Normalt borde hon kört tolvor men nu blev det inte så...
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top