Hjääälp ! Bra "medecin" till förkylning !

Nej, det vet jag hur det smakar. Det finns inte bara fördelar med att slänga bort korken och dricka sådant direkt ur flaskan, men lite roligt är det. :fyllisar :död :nurse :tuttar
Nackdelen är att man blir nå sjukt packad men mår prima.. tills folk påminner än om ens bravader..

Strårom funkar också

Får väll ta och dricka full med vatten och springa och pissa var 5:te minut och kolla på Meet The Spartans :) Tack för alla tipps. Förtsätt att prata om erat sprit här ni..

Nackdelen är att man blir nå sjukt packad men mår prima.. tills folk påminner än om ens bravader..

Det var väl under ett absinthrus Strindberg välte gravstenar i Paris...och Van Gogh skar av en bit av örat.

Ta en stor bit ingerfära som du river mot ett rivjärn, ta ca en liter vatten och koka te på det.
Smaksätt med lime och lite honung så blir det lättare att få i sig.

Våran lekisfröken gav det till oss när vi var små ( och förkylda )

/ Peter

inte för mkt! tog 2 cm2 ingefära och tre vitlöks klyftor i ett litet shotglas det sved hela vägen ner och hela vägen upp

Det var väl under ett absinthrus Strindberg välte gravstenar i Paris...och Van Gogh skar av en bit av örat.

Ta en stor bit ingerfära som du river mot ett rivjärn, ta ca en liter vatten och koka te på det.
Smaksätt med lime och lite honung så blir det lättare att få i sig.

Våran lekisfröken gav det till oss när vi var små ( och förkylda )

/ Peter
Jag flyttade en renult 5a parkera in en bil med sopptunnor va SJUKT efterhängsen på en brud höll på sätta på ett riktigt skabb (halvvägs in innser jag hur hon ser ut och springer :rofl)

Last edited:
Gjorde lite nu, Fyfan vad det kom med småbitar.. Hjälpte mkt till halsen men näsan hjälper det knappast åt..

Gjorde lite nu, Fyfan vad det kom med småbitar.. Hjälpte mkt till halsen men näsan hjälper det knappast åt..

Till kranen fixar du egen nässpray...några nypor salt löst i ett glas vatten.
Doseringen salt är efter eget behag, jag har provat det... en gång.

Krya på dig !
/Peter

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul