vågen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 7 Apr 2004
- Hoj
- GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Nu är den kokta spenaten stekt!
Jag har uppkörning i övermorgon och kopplingslamellerna är körda.
Kopplingen e skum, dragläget ändrat. När man gasar på så hör och känner man att den inte kopplar riktigt, den slirar. Detta medför även att växlarna inte är stabila i sina lägen, ettan kan lätt bli till friläge mitt i vändningen på konbanan.
Ok, jag erkänner. Jag borde inte övat så mycket garagevändningar på en gång.
Två alternativ har jag va?
Fixa kopplingslameller imorgon och byta dom. Är det knepigt att byta, det är torrsumpskoppling (ingen olja). Vad behöver jag för verktyg, alltså är det något special?
Annars om jag inte får tag i lameller så får jag väl köra som det är. Kommer dom att helt plötsligt (under uppkörningen) riskera att helt låta bli att koppla?
Jag behöver svar, hur mycket kan lameller kosta? (Ducati Monster 900i.e -00)
Tack snälla ni för hjälpen.
Jag har uppkörning i övermorgon och kopplingslamellerna är körda.
Kopplingen e skum, dragläget ändrat. När man gasar på så hör och känner man att den inte kopplar riktigt, den slirar. Detta medför även att växlarna inte är stabila i sina lägen, ettan kan lätt bli till friläge mitt i vändningen på konbanan.
Ok, jag erkänner. Jag borde inte övat så mycket garagevändningar på en gång.
Två alternativ har jag va?
Fixa kopplingslameller imorgon och byta dom. Är det knepigt att byta, det är torrsumpskoppling (ingen olja). Vad behöver jag för verktyg, alltså är det något special?
Annars om jag inte får tag i lameller så får jag väl köra som det är. Kommer dom att helt plötsligt (under uppkörningen) riskera att helt låta bli att koppla?
Jag behöver svar, hur mycket kan lameller kosta? (Ducati Monster 900i.e -00)
Tack snälla ni för hjälpen.