HJÄLP oss SNÄLLA!!

Maxpayne

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
1982, Honda CX 500 EU Sport
Hej på er,
en vän till mig fundera på att köpa sin första hoj (Övningshoj) från trafikskola, och den hade en del och fixa så som bula på tanken och spricka i sidokåpan samt glapp i styret?
Vi undrar om det med glappet vad kan det beror på( olycka eller det vanligt att man får glapp).
i alla fall vi vill ha råd om är det värdt att skaffa en sån hoj ((billig))
eller ska vi lägga lite extra pengar på en annan?
Tacksam för alla svar
MVH

OBS
om ni undrar så hojen är
HONDA CB 750 1999 har gått 3800 Mil pris 15K

Glappet är ju slitna lager helt enkelt. Ganska enkelt att byta om man har grejer.

Om det beror på krock eller inte är svårt att säga, men får hojen sig en sådan känga att det skadar styrlagren så borde det synas ganska tydligt på andra ställen

Vet inte om det var så himla billigt? Eftersom reparationerna kanske springer iväg till 5000:- eller nåt sånt, skulle jag satsa på en hel och fräsch hoj för 20 lappar. Buckla i tanken, spricka i kåpan och glapp i styret tycker jag personligen skriker "-No No No!!!"

Kikade på blocket och man får inte söka länge förrän man hittar nåt motsvarande för 20 000:- som är helt och fräscht.

Vet inte om det var så himla billigt? Eftersom reparationerna kanske springer iväg till 5000:- eller nåt sånt, skulle jag satsa på en hel och fräsch hoj för 20 lappar. Buckla i tanken, spricka i kåpan och glapp i styret tycker jag personligen skriker "-No No No!!!"

Kikade på blocket och man får inte söka länge förrän man hittar nåt motsvarande för 20 000:- som är helt och fräscht.

jag håller med dig det kanske blir en dyr historea på slutet.

som tidigare personer har skrivit så skriver jag samma sak, hoppar över och leta vidare.

Kan dölja sig en del sprickor i en sån. Den har nog legat ett par gånger då den kommer från trafikskola.

Leta annat!

Jag skulle aldrig köpa en trafikskolehoj. Visst, de servar dem regelbundet men de får gå väldigt hårt med många marksyningar och amatörer som kör.

Vi säger såhär. Köpa hoj från körskola ska det vara reservdels hoj och billig!

Jag skulle aldrig köpa en trafikskolehoj. Visst, de servar dem regelbundet men de får gå väldigt hårt med många marksyningar och amatörer som kör.

+:ar på det. En "skolhoj" har garanterat varit i backen en massa gånger, den har garanterat körts apvarm heta sommardagar på konbana dagar i ända, drivpaketet lär vara slut då man måste köra grusväg ofta på övningskörning, kopplingen lär vara sönderslirad etc etc...

Skulle mao inte köpa en hoj av en körskola.

Vi tänkte skaffa en billig hoj för att övningköra med ( vi haft dålig erfarenhet av gammla motorcyklar 80 tal's ) så vi tänkte köpa lite nyare ta körkort sen sälja den billigt. När vi kikade på den så visst den är inget skönhet men den har gått lite samt de har bytt drevpacket med ny kedja koppling och bromsar.

Jag hållar med er vi kommer inte att köpa denna mc.

http://www.blocket.se/stockholm/Honda_CB_750_sevenfifty_33300287.htm?ca=15&w=3

Last edited:
Bjud dom 7,5, dom vill säkert bli av med den snabbt, ni ska ju bara ha den till samma sak som den använts till tidigare. Den har säkert bara varit med om ett antal "lättvurpor" och ett styrlagerbyte borde väl nån i bekantskapskretsen kunna hjälpa till med, sen går den ju igenom besiktningen..antagligen.:)

En sån där hoj tycker jag kan vara aktuell om man har mek-vana.. kanske lite kontakter hos folk som har verktyg och maskiner för att t ex pressa ut lager osv.. + en hel del tid över och inte bryr sig så mkt om hojen står ett par månader innan den är körklar. (om man måste vänta på nån mysko reservdel eller liknande).

Min poäng är att man kan säkert få den fin och i bra skick. Men då går det antingen väldigt mkt tid om man gör det själv.. alternativet är att lämna in den, men då går det väldigt mkt pengar istället.. och då faller hela "vinsten" på att köpa den från början.

Hade jag sett cc sänkningen till 600cc komma så hade jag nog behållt min Duke 2, hur svårt kan de va o ta körkort på en komfort motard som en Duke ?

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!