HJÄLP!!! får fortfarande inte igång min CBR600 f

CBR_jess

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda CBR 600f -87
Skrev tidigare..

Min Honda från 87 går inte igång..

Den tänder inte. Då jag sprutar in startgas tänder den och kör på till gasen är slut.. => tändstiften fungerar

Har tömt förgasaren utan resultat. => lite bensin kommer iaf fram från tanken.
inte tillräckligt??!

(Den gick igång för ett tag sedan men då var det ett motstånd i gasen och den orkade bara några meter men sedan dess har den inte gått i gång.)

Vad kan det vara för fel? Alla tankar är välkomna!

/Jessica

CBR_jess skrev:
Skrev tidigare..

Min Honda från 87 går inte igång..

Den tänder inte. Då jag sprutar in startgas tänder den och kör på till gasen är slut.. => tändstiften fungerar

Har tömt förgasaren utan resultat. => lite bensin kommer iaf fram från tanken.
inte tillräckligt??!

(Den gick igång för ett tag sedan men då var det ett motstånd i gasen och den orkade bara några meter men sedan dess har den inte gått i gång.)

Vad kan det vara för fel? Alla tankar är välkomna!

/Jessica

Gammal soppa?
Va förgasarna tomma i vinter eller tömde du dem nu?

Last edited:
CBR_jess skrev:
... 1 Den tänder inte. Då jag sprutar in startgas tänder den och kör på till gasen är slut.. => tändstiften fungerar

2 Har tömt förgasaren utan resultat. => lite bensin kommer iaf fram från tanken.
inte tillräckligt??!

3 (Den gick igång för ett tag sedan men då var det ett motstånd i gasen och den orkade bara några meter men sedan dess har den inte gått i gång.)
1. Tyder ju onekligen på att för lite sås av en eller anledning.
2. Förgasaren? Antar att du menar förgasarna. Är ju fyra st på denna däringa. Om du nu har tömt fuggarna så hoppas jag du menar alla.
3. Motstånd i gasen? Kan det vara så att nåt kärvar? Typ vajer, spjällaxel eller liknande?

Kommer det soppa ur alla fyra bottenpluggarna i flottörhusen? Dvs kommer det soppa till alla flottörhusen? Om det gör det så börjar det lukta igensatta fuggar eller nåt sånt.

Om det är vakiumstyrd bensinkran på den som jag har på min -91. Så kolla om slangen är hell och att den inte är uttorkad.

På min är vakiumslangen ansluten på höger sida av topplocket innanför mekkåppan.

Pröva med att suga i den och starta den samtidigt. :va

Min har stannat en gång när bensinpumpen la av.

Ta av vänster kåpa och känn på bensinslangen samtidigt som du försöker starta. Om pumpen funkar så känns det som hjärtslag i slangen, ca 1 - 2 sekunder mellan slagen.

Om du inte känner att pumpen "slår" så läser du vidare här:
Om den inte funkar så öppnar du pumpen baktill och putsar bort den erj (stavfel) som sitter på kontakterna. Känner du dig rik så köper du en ny pump. Men eftersom som kör en gammal häck precis om jag så är du troligtvis inte gjord av pengar utan då smackar du ihop pumpen och hoppas att det inte händer igen när du är mitt i skogen och det regnar. Min har gått över 1000 mil efter "renoveringen".

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...