HJÄLP! Datorproblem

Bellis

GLAD!
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
CBR 600RR -03
Finns det någon vänlig själ i klubben som kanske skulle kunna förbarma sig över mig?

Har fått virus på min dator så den skulle behövas botas om eller vad det heter..
Jag är helt värdelös på datorer som ni kanske förstår :3freak

Har inte ens säkerhetskopia på hårddisken. :(

snälla..någon??

//Bella

.......

Jag kan bota om DIG iofs är inte jag med i klubben hahaha :tuttar

Bellis skrev:
Finns det någon vänlig själ i klubben som kanske skulle kunna förbarma sig över mig?

Har fått virus på min dator så den skulle behövas botas om eller vad det heter..

snälla..någon??

//Bella

Bellis skrev:

snälla..någon??

//Bella

Usch tvi fan va tråkigt det där låter. Själv har jag ingen erfarenhet av upprensningsaktioner när det gäller virus... men ett tips är det gamla vanliga, att det är viktigt med ett bra virusskydd. Good luck!

tanka gratis antivirusprog här:
www.avast.com

Ring om du behöver hjälp!
(eller kom in till butiken för bövelen :) )

Bellis skrev:

snälla..någon??

//Bella

Funatic skrev:
(eller kom in till butiken för bövelen :) )

En liten varning där... det kan kosta en slant i slutändan, men det är ju för att det är så trevlig stå och snacka, och vips har man grejjer under armen och ett kvitto med... :)

Det här anti-virusprogrammet kör jag med, föressten. Gratis och fungerar klanderfritt: AWG

jamen handskarna ÄR ju asschyssta. Och stövlarna. Och buffen. Och... :)

Pejo skrev:
En liten varning där... det kan kosta en slant i slutändan, men det är ju för att det är så trevlig stå och snacka, och vips har man grejjer under armen och ett kvitto med... :)

Det här anti-virusprogrammet kör jag med, föressten. Gratis och fungerar klanderfritt: AWG

Pejo skrev:
Därför tar man med sig sällskap som säljarna kan mota runt och visa fantastiska grejer så kan man i lugn och ro klämma och prova det mesta och känna att de grejer man redan har är bättre :D

(eller iaf bara känna "vill ha-känslan" utan att nån övertalar en att förverkliga tanken) :)

Tack för era svar!

Problemet är att jag inte vet vad det är för virus så jag får rensa allt och börja om från början.
Det var när jag skulle istallera det nya virusprogrammet som den gav upp.Installerade det och vid omstart låste den sig och har varit så sen dess. Den startar upp med bakgrund och ikoner men den är låst liksom.
Går att klicka sig fördärvad med musen men inget händer. Går att köra i felsäkert läge så jag har kunnat spara mina kort och lite annat iaf.

Får ev. hjälp av en jobbarkompis nästa vecka annars får jag ta en sväng till mc butiken och terra Funatic :hihi

Har du två virusprogram? det brukar inte funka då kan sånt hända.
Jag hade det problemet i veckan men tog bort ett så nu funkar det klockrent :)

Bellis skrev:
Nej, jag tog bort det gamla innan jag installerade det nya...

I ditt fall skulle *jag* ha startat datorn i felsäkert läge, avinstallerat der där nya virusprogrammet, och sedan startat datorn som vanligt. Bootar den som den ska då, kör ett webb-baserat virustest, typ som det här : http://housecall65.trendmicro.com/

Har du något virus, så lär du får reda på vad det är. Har du inget virus så var det antivirusprogrammet som spökade.... lycka till.

Bellis skrev:
Nej, jag tog bort det gamla innan jag installerade det nya...
Det där känner jag igen, fick lära mig den hårda vägen, fick ett spionprogram på datorn från det att jag avinstallerade ett virusprogram tills jag installerade det nya. Åtgärd=dra ut nätverkskabeln ur datorn innan.

aRWe skrev:
Det där känner jag igen, fick lära mig den hårda vägen, fick ett spionprogram på datorn från det att jag avinstallerade ett virusprogram tills jag installerade det nya. Åtgärd=dra ut nätverkskabeln ur datorn innan.

Ajja bajja, inget porrsurfande mitt i antivirusprogramsbytet! :arsele

Bellis skrev:
Tack för era svar!

Problemet är att jag inte vet vad det är för virus så jag får rensa allt och börja om från början.
Det var när jag skulle istallera det nya virusprogrammet som den gav upp.Installerade det och vid omstart låste den sig och har varit så sen dess. Den startar upp med bakgrund och ikoner men den är låst liksom.
Går att klicka sig fördärvad med musen men inget händer. Går att köra i felsäkert läge så jag har kunnat spara mina kort och lite annat iaf.

Får ev. hjälp av en jobbarkompis nästa vecka annars får jag ta en sväng till mc butiken och terra Funatic :hihi

Hade samma bekymmer som du för ett tag sen, gick in på symantec.com, där kundee man skanna datorn "utifrån" efteråt fick man veta vad viruset hette, och kunde ladda ner ett borttagningsprogram som automatiskt tog bort viruset, datorn fungerar utmärkt sedan dess. Testa vet jag.

Good Luck.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...