HIV-test

Affärsvisum till Ryssland (3 inresor). Vid en eller två inresor krävs inget HIV-test. Förstår inte logiken i detta, men men.......

Lugn skrev:
Vilket land gäller det?
USA:s ambassad tex erkänner endast hälsoundersökning, lungröntgen och HIV-test utförda av läkare som finns på deras lista. Vill minnas att det var en i Stockholm...

Att man sedan kunde stoppa upp de papperen i fjärtlåset när man kom hit är ju en annan sak. Immigrationsmyndigheterna sket högaktningsfullt i ett vaccinationsintyg från en svensk läkare... :gnissla

Starstriker skrev:
Affärsvisum till Ryssland (3 inresor). Vid en eller två inresor krävs inget HIV-test. Förstår inte logiken i detta, men men.......

Kan någon förklara för mig varför ryssland kräver HIV test av EU medborgare, med tanke på deras HIV nivå i landet borde vi kräva test av dem istället.

Boris JR skrev:
Kan någon förklara för mig varför ryssland kräver HIV test av EU medborgare, med tanke på deras HIV nivå i landet borde vi kräva test av dem istället.

Antagligen för att det är enkelt. Kanske hållet värsta slöddret ute?

Sverige har också en bra lag. Personer som kommer till sverige och skall söka uppehälle kan inte tvingas att hiv-testas, även om de kommer från ett högriskland. Sjukvårdspersonal kan rekommendera en person att testa sig men vill denne inte finns det inget dom kan göra. :brinnerup

General E skrev:
Antagligen för att det är enkelt. Kanske hållet värsta slöddret ute?

Sverige har också en bra lag. Personer som kommer till sverige och skall söka uppehälle kan inte tvingas att hiv-testas, även om de kommer från ett högriskland. Sjukvårdspersonal kan rekommendera en person att testa sig men vill denne inte finns det inget dom kan göra. :brinnerup

Och om jag inte minns fel så tas inte testresultatet med i bedömningen ändå... Alltså ett positivt resultat betyder inte automatiskt att man inte får bosätta sig i Sverige.

Lugn skrev:
Och om jag inte minns fel så tas inte testresultatet med i bedömningen ändå... Alltså ett positivt resultat betyder inte automatiskt att man inte får bosätta sig i Sverige.

är det så nån annan stans?

heimdal skrev:
är det så nån annan stans?

Section 212(a)(1)(A)(i) of the Immigration and Nationality Act renders inadmissible any applicant for a visa or admission who is found, according to the regulations published by the Secretary of Health and Human Services (HHS), to have a communicable disease of public health significance, which includes HIV infection. However, in view of humanitarian and family unity concerns, the law also provides waivers of inadmissibility, which are discretionary and granted on a case-by-case basis.

Two specific waiver policies have been implemented for applicants seeking admission as nonimmigrants (for a temporary period of time), who are inadmissible due to HIV infection

http://uscis.gov/graphics/publicaffairs/factsheets/hivfs.htm

Starstriker skrev:

Ryssland... är det inte mer logisk att man måste HIV-testas innan man får återvända till sverige? :va

Så ja, då var man HIV-testad :tummenupp

edit: testad menade jag självklart.

Last edited:
Fakkverk skrev:
Om så är fallet lider jag verkligen med dig.
Är det inte så anser jag ditt inlägg vara ett av de mest korkade jag sett.

/ Johan
Oj! Såg det nu!
Måste slagit slint i huvudet eller nåt, menade självklart testad. :va

Sorry om någon tog illa upp, får skylla på att jag är nyvaken.

kaZmur skrev:
Oj! Såg det nu!
Måste slagit slint i huvudet eller nåt, menade självklart testad. :va

Sorry om någon tog illa upp, får skylla på att jag är nyvaken.

God morgon :hej

Peaceinn skrev:
Det är härligare att sitta på ballen och sedan runka för då känns det som att man gör det åt någon annan.

Jag trodde man skulle sitta på handen... men alla sätt är säkert bra. Borde göra ont att sitta på ballen :gnissla

Peaceinn skrev:
Det är härligare att sitta på ballen och sedan runka för då känns det som att man gör det åt någon annan.

Förstår inte riktigt njutningen med att sitta på ballen...måste ha en jäkla hängsäck för det första, och för det andra måste det göra så ont att du bara vill spy! :zpy
Men vad du går igång på är din ensak...mycket krokar och sånt i sängkammaren? :tungan

F.Ö har jag nog blivit HIV-testad ett tiotal gånger. Varenda gång man lämnar blod, varit med på medicinska studier + alla andra tester man gjort...jag är super-negativ! :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg