Nyteknik
Bannad
loser skrev:Allvarligt, så jag ser diskussionen framför mig:
- Hej, jag har tappat en tusenlapp!
- Kan du beskriva den?
![]()
Kanske istället:
- Ungefär var tappade du den? Var den vikt eller ovikt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
loser skrev:Allvarligt, så jag ser diskussionen framför mig:
- Kan du beskriva den?
![]()
Nyteknik skrev:Kanske istället:
- Ungefär var tappade du den? Var den vikt eller ovikt?
ft skrev:Men en femhundring tycket jag att jag kunde ha fått...![]()
Nyteknik skrev:För att du var en så hyllig kille att du inte snodde hans pengar?
![]()

Vad ska han med sin egna adress? Tror du inte han har den?AleX skrev:Det var jag som tappaden så om jag ger dig din adressen så kan du ju skicka den till mig![]()
Finders.. KEEPERS..... iallafall när det gäller pengar..

Nyteknik skrev:En bartender som hade tagit hand om min jeansjacka och mobil förra sommaren ville ha 500 kr i "hittelön".
:kocko
Tycker inte heller att man kan begära hittelön även om det hör till god ton. När det gäller krogar bör de försöka ge så bra service som möjligt och naturligtvis hjälpa sina gäster att få tillbaka kvarglömda saker. Något annat vore oförskämt.johanrehn80 skrev:hade den funnits kvar om han inte tagit hand om den?
mb skrev:Tycker inte heller att man kan begära hittelön även om det hör till god ton. När det gäller krogar bör de försöka ge så bra service som möjligt och naturligtvis hjälpa sina gäster att få tillbaka kvarglömda saker. Något annat vore oförskämt.
mb skrev:Tycker inte heller att man kan begära hittelön även om det hör till god ton. När det gäller krogar bör de försöka ge så bra service som möjligt och naturligtvis hjälpa sina gäster att få tillbaka kvarglömda saker. Något annat vore oförskämt.
Em74 skrev:Var och kollade på race, och så går jag och tittar i backen..(?) och så ser jag en ihopknölad vit papperslapp med 2 runda ringar på... tycker den ser otäckt lik nollor på en sedel så jag plockar upp den och kollar på den.. och vips så är jag 1000 kr (!) rikare!!!!![]()
Eller är jag inte det? Borde jag gå med den till polisen? Hur skulle ni göra?? Vem har tusen kronor ihopknölad till en papperslapp på 4 cm??![]()
*förvirrad*
Hur f-n ska man göra.......![]()
BillSkullman skrev:Hade en polare som tyckte det va ballt att ha sedlar i en rulle med sig, så han knatade omkring med 10000 i en rulle i brallan.. Han tappade den
Sorry men som man bäddar får man ligga, o skadeglädje är den enda sanna glädjen..
Jag är för övrigt en jävel p åatt hitta stålar.. inte en bunt med 10000 visserligen men ett par 500:ingar har man väl hittat i sina dar ändå. Skulle dock inte få för mig att lämna in dom, går ju inte direkt att identifiera som ngns. OK om det va en plånbok, då lämnas det in, men inte lösa seglar, mynt, osv..//B

|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |