Hittegods! Jag fann en sak igår..

Nyteknik skrev:
Kanske istället:
- Hej, jag har tappat en tusenlapp!
- Ungefär var tappade du den? Var den vikt eller ovikt?

För att dra det ytterligare ett varv:
- Ungefär var tappade du den? Var den vikt eller ovikt?
-Har du en dator, jag måste logga på SH och kolla. Jo på ett race och den var vikt så den var ca 4 cm stor.

(Sorry, kunde inte låta bli)

:rolleyes:

Hittade en gång 11 (!) stycken femhundringar i snön på en gata, några dagar före jul. "Vafan", tänkte jag, plockade upp dem och stoppade ner dem i fickan. Funderade på precis samma sak, anmäla eller vad sjutton gör man? Sedan blev jag ikapphunnen av en man på cykel som andtruten undrade om jag hittat 5500 kronor på gatan som han hade tappat, på väg att köpa en julklapp åt ungarna...

5500 pengar hade varit trevligt men det kändes ändå nästan bättre så! Men en femhundring tycket jag att jag kunde ha fått... ;)

Nyteknik skrev:
För att du var en så hyllig kille att du inte snodde hans pengar?

:confused:

Du fattar snabbt! :Bugar

Försöker alltid visa uppskattning när någon är schysst mot mig, personligen. Det gör det liksom lite mer sannolikhet att mänskan är schysst nästa gång med och blir nog en bättre värld i långa loppet.

AleX skrev:
Det var jag som tappaden så om jag ger dig din adressen så kan du ju skicka den till mig :tungan

Finders.. KEEPERS..... iallafall när det gäller pengar..
Vad ska han med sin egna adress? Tror du inte han har den? :arsele
Behåll pengarna vem som helst kan ju säga att det var hans.

berätta om reaktionerna från poliserna ifall du lämnar in den till polisen, för jag tror dom kommer skratta högt och länge, dom kommer skratta och ligga på marken och rulla omkring och slå i marken sen ringa upp sina kompisar och be dig säga det där igen fast i luren!

det är iallafall vad jag tror, ta pengarna

Oi...

någonstans finns en gräns för när det blir straffbart att inte lämna stålarna till polisen... 100? 500? 1000? Någon jurist som vet?

1000 spänn faller sig som olagligt mycket! Skall du behålla pengarna så se åtminstånde till att ta upp det i nästa års deklaration! Så kan du nog dra av resan till banan som arbetsresa också, om du har pengaletning som yrke!

Är sedeln förfalskad eller stulen så kan du straffas för det också!

Ge pengen till mig istället, så skall jag lämna den vidare... PM:a ...

hittar man så en plastpåse fullspäckad med pengar behåller man det. Finns det färg på pengarna så tar man på sig målarkläder o säger att man håller på o målar så tar de pengarna :cool:
Jag lovar att det funkar ;)

johanrehn80 skrev:
hade den funnits kvar om han inte tagit hand om den?
Tycker inte heller att man kan begära hittelön även om det hör till god ton. När det gäller krogar bör de försöka ge så bra service som möjligt och naturligtvis hjälpa sina gäster att få tillbaka kvarglömda saker. Något annat vore oförskämt.

mb skrev:
Tycker inte heller att man kan begära hittelön även om det hör till god ton. När det gäller krogar bör de försöka ge så bra service som möjligt och naturligtvis hjälpa sina gäster att få tillbaka kvarglömda saker. Något annat vore oförskämt.

Jag hittade en plånbok en gång med 16,50kr i och alla möjliga kort o recept till medicin som jag lämnade in till snuten.

Ägarinnan ringde upp mig o ville ge mig 500kr men jag sa att det behövs inte - jag ÄR så snäll helt enkelt :cool:

mb skrev:

Jo men jag tyckte det inte var passande med :kocko då han slapp få telefonen stulen

Em74 skrev:
Var och kollade på race, och så går jag och tittar i backen..(?) och så ser jag en ihopknölad vit papperslapp med 2 runda ringar på... tycker den ser otäckt lik nollor på en sedel så jag plockar upp den och kollar på den.. och vips så är jag 1000 kr (!) rikare!!!! :banana

Eller är jag inte det? Borde jag gå med den till polisen? Hur skulle ni göra?? Vem har tusen kronor ihopknölad till en papperslapp på 4 cm?? :va

*förvirrad*

Hur f-n ska man göra....... :huvet

Det där är min tusenlapp!! Får jag tillbaka den?!?

Behåll laxen såklart. Om du tappat en lax, tror du att någon hade lämnat den till farbror blå? Nä, just det.
Har själv "tappat" 3500 på en klantgrej när jag var i Tokholm. Var och käkade lunch på en krog innan flyget skulle gå men gick på muggen för att byta om till ledigare klädsel inför flygresan. Tömmer fickan på 3500 som jag lägger på handfatet, bytar brallor, packar ihop resväskan och tar en cabbe på väg till Bromma, med pengarna fortfarande på handfatet :kocko 2 minuter senare inser jag mitt misstag, ber cabben vända och smiter in på krogen men inte fan är där några pengar. Och ingen i baren har sett det heller. Hmm...

Inte så mycket att göra, bara att bita i det sura äpplet och åke hem, 3,5k fattigare.

Hade en polare som tyckte det va ballt att ha sedlar i en rulle med sig, så han knatade omkring med 10000 i en rulle i brallan.. Han tappade den :)
Sorry men som man bäddar får man ligga, o skadeglädje är den enda sanna glädjen..
Jag är för övrigt en jävel p åatt hitta stålar.. inte en bunt med 10000 visserligen men ett par 500:ingar har man väl hittat i sina dar ändå. Skulle dock inte få för mig att lämna in dom, går ju inte direkt att identifiera som ngns. OK om det va en plånbok, då lämnas det in, men inte lösa seglar, mynt, osv..//B

BillSkullman skrev:
Hade en polare som tyckte det va ballt att ha sedlar i en rulle med sig, så han knatade omkring med 10000 i en rulle i brallan.. Han tappade den :)
Sorry men som man bäddar får man ligga, o skadeglädje är den enda sanna glädjen..
Jag är för övrigt en jävel p åatt hitta stålar.. inte en bunt med 10000 visserligen men ett par 500:ingar har man väl hittat i sina dar ändå. Skulle dock inte få för mig att lämna in dom, går ju inte direkt att identifiera som ngns. OK om det va en plånbok, då lämnas det in, men inte lösa seglar, mynt, osv..//B

Hade det legat en femhundring i en plånbok jag hittat hade jag tagit den och lämnat plånboken tom :)

... för det var ju "tjuven" som tog pengarna o slängde plånboken på marken. Hade sen ägaren ringt upp mig o bett mig hämta hittelön på en femhundring hade jag varit tusen kronor rikare :D
näää, skojja bara :lol

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...