Hittat hoj, men vad är rätt pris?

Priset avgör köparen, det är det som en del här inte förstår när folk begär "överpris" för sina grejer. Får dom ut dom pengarna så är det inget överpris eftersom den är värd det för köparen.

Vill du inte ge 27000:- så är den inte vär det för dig.
Easy as that

Det är köparens marknad, inte säljarens..
Om nån har en hoj de tycker är värd 30k men inte får den såld för det priset så måste de ju tänka om eller behålla hojen.

Är det "född -55", som har fixat den fina lagningen på vänstersidan av kåpan också? Tjusigt, som ett 3D-pussel av en isskrapa och en träskruv! Hela hojen skriker red alert. Ser rätt våldtagen ut. Badad i salt? Kolla bromsslangar, oljeslangar och den ärgade svingen. Vad är det för missfärgnng på skivan?

Bor i Umeå och Oves i ligger i Blekinge... Finns alternativ.

Lycka till!

Är det "född -55", som har fixat den fina lagningen på vänstersidan av kåpan också? Tjusigt, som ett 3D-pussel av en isskrapa och en träskruv! Hela hojen skriker red alert. Ser rätt våldtagen ut. Badad i salt? Kolla bromsslangar, oljeslangar och den ärgade svingen. Vad är det för missfärgnng på skivan?

Bor i Umeå och Oves i ligger i Blekinge... Finns alternativ.

Lycka till!
Haha de vet jag inte.

Men tog kort på sådant som jag la märke till i hopp om att nån kan säga ifall det ser ok ut eller ej, vilket du gör.

Pluggar i Umeå o är här nere över sommaren ;) Tyvärr verkar det alltid som att motorcyklarna finns där jag inte finns...

Tycker åxo den verkar dyr.Det är hög prutmån på en sådan hoj på firma i mitten av augusti.Hade det varit jag som letat sporthoj i den prisklassen så hade jag köpt en fireblade.

Haha, hade jag mer än gärna gjort, men måste ha utrustning med så det blir inte nog med gröna :arsele

wilcans gixxer kan du nog få för samma pengar som de begär för kawan. Kom ihåg att jag var intresserad av den då den låg ute, men det föll på att jag hittade en på "fastlandet " istället. Tror inte den kostade mer än 30iaf då

Men nu en fråga till dig: vad anser du den vara värd? Nostalgin lagd åt sidan.
:D

Värdet kan avgöras genom att leta up så många du kan som är till salu. Då får du ett prisspann. skicket avgör var i det spannet just den specifika hojen ska ligga.

Vill du ha bang for the buck. Skaffa så mycke cc du kan. kika på Fzr1000 lr liknande.

Det låter jäkligt dyrt faktiskt.

Brorsan köpte en Yamaha TRX (850) - 98 med ~3000 mil på mätaren för 29k.
Jag själv köpte min Hornet 600 - 06 med 900 mil på mätaren för 48..

Innan jag slog till på den kikade jag på rätt mkt hojar i 30k klassen. Du bör ligga på sent 90-tal rent årsmodellsmässigt på en hoj för de pengarna.

Kolla lite på blocket så ser du.

wilcans gixxer kan du nog få för samma pengar som de begär för kawan. Kom ihåg att jag var intresserad av den då den låg ute, men det föll på att jag hittade en på "fastlandet " istället. Tror inte den kostade mer än 30iaf då
Ah okej, för jag siktar på en hoj för max 25k nämligen och hans ligger ju högre i pris...

Oj.. dyrt.. köpte en R6á-99á förra året för 30´ . Rullat 3500 hade den gjort...
Får kolla upp dem med, men har bara fått för mig att de kostar mycket för mig att försäkra... Måste vara min penis som gör det:tungan

Värdet kan avgöras genom att leta up så många du kan som är till salu. Då får du ett prisspann. skicket avgör var i det spannet just den specifika hojen ska ligga.

Vill du ha bang for the buck. Skaffa så mycke cc du kan. kika på Fzr1000 lr liknande.
Jo, och då spannet ligger mellan typ 17 och 30k och jag inte är så insatt i dessa så behöver jag däremed hjälp med att avgöra vad som är prisvärt eller ej:)

Det låter jäkligt dyrt faktiskt.

Brorsan köpte en Yamaha TRX (850) - 98 med ~3000 mil på mätaren för 29k.
Jag själv köpte min Hornet 600 - 06 med 900 mil på mätaren för 48..

Innan jag slog till på den kikade jag på rätt mkt hojar i 30k klassen. Du bör ligga på sent 90-tal rent årsmodellsmässigt på en hoj för de pengarna.

Kolla lite på blocket så ser du.
Har kollat en hel del på blocket nu och hittat många som jag, enligt annonsen, tycker verkar bättre. Men sen hur de är irl är en annan femma :S

Går i säljtankar, har en zx7r från 96 med 6000 mil på mätaren, köp den istället :tummenupp
Vill dock ha ett par lappar till för den.

Tyvärr vill många säljare tro att deras gamla 80-talare är värda 30.000 eller ibland tom. mer. I mina ögon är det vansinne.

Visst är det många som övervärderar sina gamla sänken. Samtidigt: är man torsk på en karamellfärgad zxr med dammsugarslangar och 20 år på nacken så är det inte samma måttstock som en zx9r från 96, även om priset är detsamma.

Att du tycker det är vansinne har egentligen inte med saken att göra eftersom du sannolikt inte tillhör målgruppen. En fin blåvit original gsxr 1100 från 86 landar utan vidare på 30k idag. Och köparen skiter naturligtvis blankt i att det går att få en modernare hoj för samma pengar.

Att du tycker det är vansinne har egentligen inte med saken att göra eftersom du sannolikt inte tillhör målgruppen. En fin blåvit original gsxr 1100 från 86 landar utan vidare på 30k idag. Och köparen skiter naturligtvis blankt i att det går att få en modernare hoj för samma pengar.

Helt rätt. Du kanske missade min första punkt?, Hur mycket är jag beredd att betala.
Vill jag verkligen ha en 80-talare så är jag villig att betala mer för den även om jag får en nyare hoj för ett lägre pris.

Om man är ute efter just modell X årgång Y så skiter man som sagt i priset
om tillgången är dålig.

Fortfarande vansinne hur vissa övervärderar sina hojar. Ett klockrent exempel.
är R1 från sent 90-tal. En hoj som nu är över tio år gammal..

Helt rätt. Du kanske missade min första punkt?, Hur mycket är jag beredd att betala.
Vill jag verkligen ha en 80-talare så är jag villig att betala mer för den även om jag får en nyare hoj för ett lägre pris.

Om man är ute efter just modell X årgång Y så skiter man som sagt i priset
om tillgången är dålig.

Fortfarande vansinne hur vissa övervärderar sina hojar. Ett klockrent exempel.
är R1 från sent 90-tal. En hoj som nu är över tio år gammal..

Jag har en liten misstanke av att det handlar om försäkringspremier... Nu när dom precis fyllde 10 så sjönk premierna ganska bra, ner till ganska rimliga nivåer även för oss lite yngre ligister. Detta skapar naturligtvis en lite högre efterfrågan. (?)

Jag älskar att köra hoj, men jag tycker inte det ska kosta mer än 10k om året i enbart trafikförsäkring.
:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...