Hittat hoj, men vad är rätt pris?

Jag älskar att köra hoj, men jag tycker inte det ska kosta mer än 10k om året i enbart trafikförsäkring.
:)

Du har inte hojen påställd året om så du ger bara runt 5-6tusen kronor om du kör många månader. Kör du bara när det är körbart väder så ger man inte mer än 3-4tusen om året när du har en trafikpremie på 10tusen.

Är det "född -55", som har fixat den fina lagningen på vänstersidan av kåpan också? Tjusigt, som ett 3D-pussel av en isskrapa och en träskruv! Hela hojen skriker red alert. Ser rätt våldtagen ut. Badad i salt? Kolla bromsslangar, oljeslangar och den ärgade svingen. Vad är det för missfärgnng på skivan?

Precis. Och över 5000 mil har den gått. Vad gör man om det skramlar till och så saknar man två växlar helt plötsligt...eller nåt händer med motorn, ventiler ed. Bara att skrota eller är det lönt att fixa en så pass gammal och (förmodligen) sliten hoj?

Du har inte hojen påställd året om så du ger bara runt 5-6tusen kronor om du kör många månader. Kör du bara när det är körbart väder så ger man inte mer än 3-4tusen om året när du har en trafikpremie på 10tusen.
Men hur ska man få chans att jobba upp ett bonus ifall man hela tiden ställer på och av?

Precis. Och över 5000 mil har den gått. Vad gör man om det skramlar till och så saknar man två växlar helt plötsligt...eller nåt händer med motorn, ventiler ed. Bara att skrota eller är det lönt att fixa en så pass gammal och (förmodligen) sliten hoj?
Den kommer som sagt med 3 månaders garanti så ur den synpunkten är jag ju mer safe om jag köper den här högen istället för en som säljs privat, i liknande skicka men utan garantin ju.

kära jösses 27000 det kan du ha roligare för! kolla blocket, du får samma motorcykel för 15000, sen lite prut på det

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT