Hitta rätt Motard !?!?

Sorry att jag bara hoppar in med denna fråga ang KTM 660 SMC 2005.
Är det inte oljebyte varje 250mil samt 1000mil för ventil kontrollerna?
Såg innan i denna tråd att nån sa var 500mil på oljan, 50/50% säger 250/500mil.

De äldre modellerna (05 och bakåt tror jag) har 250 mil. De nya har 500 mil. Dock brukar det rekommenderas att byta på 250 mil även på de nya eftersom inga motorförändringar skett mellan åren.
 
Efter som jag bor i Sverige som är så lagom så har även jag tendenser att vara lagom.
Jag har alltid kört sporthoj men har nu gått över till, hör och häpna, en XT660R, ja inte ens en X.
Har förbenat roligt och är ute och "leker" nästintill varje dag.
Provkörde som jag skrev i en annan tråd, en XT660X,vilken jag upplevde mycket tråkigare än R modellen.
Den var inte alls lika rapp och kändes nästan slö av någon underlig anledning, skumt!
Men hursomhelst, ville bara säga att jag är supernöjd med cykeln överlag. Bra på grusväg, bra i stadstrafiken, långa serviceintervaller, och fantastisk att slanga med!
Kan dock säga att jag tog en tur till landet (25 mil), det var mindre kul men det gick!
Mitt tips är att du ska köpa en hållbar stonka som kommer ge dig mycket kvalitetstid!
Morrs
 
Nå, vad blev det? kanske inte blev något? :brinnerup

Söker som en galning själv efter en 660 smc, vet dock inte om jag skall satsa på en 04 eller försöka hitta en 05-06 inom rimlig prisklass.

Måste kolla om någon vet, är det stor skillnad på ljud mellan 04 och resterande med dubbla pipor?
 
XR650R, hyfsat skottsäker den med. Inte mycket skruvande och det lilla som är klarar t o m jag... Kollade ventilerna nu efter 3 år & 1500 mil, inget behov av justering :)

Bra priser/effektförhållande...

Har haft en KTM640, kändes lite tyngre, är väl startmotorn & batteriet som spökar.
 
Jag åkte på en Yamaha tt600 med crossdäck på hela vägen från Jönköping till Stockholm. Funkade ganska bra, men när man hamna i kastvindarna bakom en bil var man på gränsen att vobbla av vägen. Man fick liksom dra i styret för att dämpa vobblet..

Men har man motarddäck så tycker jag inte det är alltför skrämmande med långresa i motorvägsfart.
 
Cruisa i 150 med skjuts:

KTM 950/990 SM

Apa Dorsoduro 750/1200

BMW megamoto eller vad den heter

Dunazi Hypermotard
 
Back
Top