Hitta rätt Motard !?!?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Sorry att jag bara hoppar in med denna fråga ang KTM 660 SMC 2005.
Är det inte oljebyte varje 250mil samt 1000mil för ventil kontrollerna?
Såg innan i denna tråd att nån sa var 500mil på oljan, 50/50% säger 250/500mil.

De äldre modellerna (05 och bakåt tror jag) har 250 mil. De nya har 500 mil. Dock brukar det rekommenderas att byta på 250 mil även på de nya eftersom inga motorförändringar skett mellan åren.
 

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
Stureby/Enskede
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Efter som jag bor i Sverige som är så lagom så har även jag tendenser att vara lagom.
Jag har alltid kört sporthoj men har nu gått över till, hör och häpna, en XT660R, ja inte ens en X.
Har förbenat roligt och är ute och "leker" nästintill varje dag.
Provkörde som jag skrev i en annan tråd, en XT660X,vilken jag upplevde mycket tråkigare än R modellen.
Den var inte alls lika rapp och kändes nästan slö av någon underlig anledning, skumt!
Men hursomhelst, ville bara säga att jag är supernöjd med cykeln överlag. Bra på grusväg, bra i stadstrafiken, långa serviceintervaller, och fantastisk att slanga med!
Kan dock säga att jag tog en tur till landet (25 mil), det var mindre kul men det gick!
Mitt tips är att du ska köpa en hållbar stonka som kommer ge dig mycket kvalitetstid!
Morrs
 

creare

Guest
Nå, vad blev det? kanske inte blev något? :brinnerup

Söker som en galning själv efter en 660 smc, vet dock inte om jag skall satsa på en 04 eller försöka hitta en 05-06 inom rimlig prisklass.

Måste kolla om någon vet, är det stor skillnad på ljud mellan 04 och resterande med dubbla pipor?
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
XR650R, hyfsat skottsäker den med. Inte mycket skruvande och det lilla som är klarar t o m jag... Kollade ventilerna nu efter 3 år & 1500 mil, inget behov av justering :)

Bra priser/effektförhållande...

Har haft en KTM640, kändes lite tyngre, är väl startmotorn & batteriet som spökar.
 

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
Yamaha TTE 1996
Jag åkte på en Yamaha tt600 med crossdäck på hela vägen från Jönköping till Stockholm. Funkade ganska bra, men när man hamna i kastvindarna bakom en bil var man på gränsen att vobbla av vägen. Man fick liksom dra i styret för att dämpa vobblet..

Men har man motarddäck så tycker jag inte det är alltför skrämmande med långresa i motorvägsfart.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Cruisa i 150 med skjuts:

KTM 950/990 SM

Apa Dorsoduro 750/1200

BMW megamoto eller vad den heter

Dunazi Hypermotard
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top