hitta just denna bild igen.. fotpinneskrap

emullo skrev:
Hur mycket vill du låna? :)

Hehehe... inget, bara byta! Min 748 mot din 996, nu när jag smörat så kan du inte säga nej.... :tungan Dessutom slipper brorsan din vara så avundsjuk på din röda, nu får ni likadana hojar! Win - win situation :hihi

Svane skrev:
Hehehe... inget, bara byta! Min 748 mot din 996, nu när jag smörat så kan du inte säga nej.... :tungan Dessutom slipper brorsan din vara så avundsjuk på din röda, nu får ni likadana hojar! Win - win situation :hihi

Hmm njaaa... får jag tänka på saken ? :gnissla

Lättare att hålla honom bakom mig med min nuvarande rova.. :tummenupp

Swedie skrev:
att lowside'a är att gå in i en kurva för fort och lägg ner tills man tappar fästet.

Kör du lågt o pressar dock är fokuserad och genomför kurvan med "harmoni" så kan du har feta nerlägg som du knappt trodde var möjliga.

Hade du kunnat åka fortare just där om du burkat mer?

emullo skrev:
Svårt att svara på den frågan. :tummenupp

Hur mycket bjuder du för en fot ?
tar den i din sömn... hehe. Fakk! Skulle nog bjuda massa om det verkligen gick o fixa en ny fot för den jag har är riktigt dålig. Den går till o från mellan att göra ont o skitont. Går som en invalid, o inget menat om invalider... men jag går dåligt när det gör ont.

Swedie skrev:
tar den i din sömn... hehe. Fakk! Skulle nog bjuda massa om det verkligen gick o fixa en ny fot för den jag har är riktigt dålig. Den går till o från mellan att göra ont o skitont. Går som en invalid, o inget menat om invalider... men jag går dåligt när det gör ont.

Jo.. låter drygt, känner igen det lite.
Som med min rygg nu, oftast har jag bara lite ont, så det känns obehagligt,
men ibland gör det jävligt ont.

Som Anders säger, :fyllisar försvinner smärtan... tills dagen efter :(

Svane skrev:

.......TomTom åker väl på en 748 när han filmade?....och undrar om det inte är en 748 som ligger före Emullo oxå? Så byt inte bort pärlan!

/N

Nysse skrev:
.......TomTom åker väl på en 748 när han filmade?....och undrar om det inte är en 748 som ligger före Emullo oxå? Så byt inte bort pärlan!

/N

Stämmer bra det.. Tom åker 748 där, men nu åker han 996 äspääss ! :rolleyes:

Kunde inte hålla sig borta från kubiken.. :tummenupp

Swedie skrev:
haha ja, men seriöst för fasiken yo! Min fot ska in på CT-röntgen (skiktröntgen :rock) snart för extra undersökning. Det som händer när jag får ont är att jag inte kan vinkla foten... så växlingar blir dåliga som bara den (syns i knutstorpviden jag la upp tidigare i år).

Visar en bild från vanliga röntgen.

Just pulling yer leg sir! Ser inge roligt ut så jag hoppas det löser sig.

Swedie skrev:
Det sitter piggar på fotpinnarna. Det är inte dojorna iaf, plast på dom. Rätt mysigt när man känner att fotpinnen fälls upp medan man tar kurvan. hehe

:D :tummenupp :D

JC%20Krypto%2020030728%20031%20HWslide.jpg

Åhhh - sommer kom igen :yoparty

Kan inte så mycket om racing, är det inte bättre att man vinklar ut benet lite mer så att det tar istälet för fotpinnen? Ser ganska äckligt ut när de kommer knistor. :)

P@trik skrev:
Har skrapat fotpinnarna ett par gånger,tycker det mest är obehagligt...

Fast det ser ju ballt ut.. :tummenupp

Om jag skrapar fotpinnar så finns det 2 alternativ det trevliga e med en metall-fil det andra innefattar mer än bara fotpinnar som skrapas :näsblod

Swedie skrev:
Min fot ska in på CT-röntgen (skiktröntgen :rock) snart för extra undersökning. Det som händer när jag får ont är att jag inte kan vinkla foten... så växlingar blir dåliga som bara den (syns i knutstorpviden jag la upp tidigare i år).

Visar en bild från vanliga röntgen.

Ser ut som om du har fått en avulsionsskada på fästet för det anterio-laterala ledbandet... (lig. FTA = ligamentum fibulatalus anterior) För alla som bara talar svenska betyder detta att när ledbandet slits har fästet mot benet tatt skada. Denna slitageskada har medfört att det har bundit sig kalk till ledbandet och fästet som då blir ett slags nybildat ben.

Denna ben-kant hindrar säkert fotens rörelse och ger dig smärta vid belastning. Mitt amatörmässiga råd är att din ortoped mejslar av denna ben-kant och fäster ledbandet på nytt med en ligament-osteosutur eller skruv. Därefter måste foten avlastas intill ledbandet har läkt fast mot benet (2-8 veckor).

Har du raceväxel eller vanlig? Gjör det ont när du drar upp foten bör du kanske vända pedalen så att din nerväxling kan ske utan smärta. Du har nog att tänka på med sen inbromsning och feta nerlägg. :banana

Men se nu hur det går i Spanien och till nästa säsong, skulle du vara besvärad kan du ju alltid lägga dig på bordet efter säsongen.

Kristian Salö, tack för infon! Du har nog alldeles rätt. Det jag gjorde fel var att jag väntade för länge innan jag började gå med foten, sen gick jag även felaktigt med den... så den fick tid på sig att skapa brosk o sånt på fel ställe som helt enkelt nu börjat bli till ben o hindrar ledbandens rörelse...

När jag inte anstränger foten för hårt, så går det att gå med foten. Men när det går över en viss gräns eller där jag står o går med små steg, fram o tebax, t.ex när jag meckar på mina hojar så nyper det till o sen äre kört för resten av dagen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti