Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Eller så ser man det som att det är Christian är en mer kompetent företagsledare som insett vad Koenigsegg är och vad det kan va. Stor del av utveckling har han väll lyckats få till genom frivillighetsarbete, mot reklam och att han delat med sig av företaget?
Jag skulle kunna tänka mig att det är svårare att tillverka en supersportbil och de människorna som jobbar med det behöver högre kompetens än de som gör svensson-bilen. Att det ser är mer omfattande att konstruera en personbil tvekar jag inte en sekund på.
Även om jag inte har råd med sådana här under tycker jag det är häftigt att de tillverkas så man kan ha något att drömma om.![]()
Kompetens företagsledare? För att han driver ett företag som sedan starten bara visat ett enda år med positivt resultat? Som bara överlever för att massor av rika människor i hans omgivning pytsat in pengar i otaliga nyemissioner? hmmm jag ser förvisso likheterna med Saab...
Svårare tillverka en supersportbil? Jo, 10 ingenjörer i Ängelholm har nog högre kompetens än 1000 ingenjörer hos en fordonstillverkare.
Jag tycker också att supersportbilar ärt häftiga men jag är inte så naiv att jag tror det är lättare och konkurrera på en marknad där det räknas insparade ören på varje liten detalj som ska monteras på fordonet.
Att bygga en bil snäppet över kitcar. Sedan slänga in en motor med +1000hk så att den blir snabbast i världen och sedan lyckas sälja den till 10 personer varje år. Personer som bara vill äga det värsta just för att den är snabbast. Det är ett bra val av strategi, men det är inte direkt rocket science.