hiphop/rap

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
är så att jag för bara några minuter sen "vaknade till" framför datorn av att det smattrade (extremt mesigt) i hörlurarna och det tog någon sekund innan jag insåg att ljudet av någon mesig helautomatiskt soft air gun kom ifrån en 50 Cent låt (hade Shuffle igång).

att det var 50 Cent eller just denna genre gör mig inget, lyssnar på hiphop/rap till och från (5-15%)...

MEN VARFÖR ALLA DESSA JÄVLA ÅHH-VA-BÄTTRE/BÄST-JAG-ÄR-UTTALANDE (samt åhh vad du/ni suger [censur]) OCH LÅTSAS-SMATTRANDE MED LEKSAKSPISTOLER hela (jävla) tiden i deras låtar...

ska "det andra gänget i stan" bli rädda av det eller vad är det frågan om? jag fattar verkligen inte

allt detta mesiga uttalanden och bitchslapandet fram och tillbaka... så otroligt liknande dagis och meningslöst... samt extremt ointressant för alla oss utomstående (ungefär 6 biljoner av jordens befolkning...)

någon som kan förklara varför det är så?
har det alltid varit så?
eller varför inte bara ventilera dina tankar kring detta, kändes gött för mig! :tummenupp

(p.s har inget emot hobbyn Airsoft, grym sport/aktivitet!!!!)

dom är hårda grabbar va, med puffror, knark, bitches o grejer.. :tomten

den enda anledningen till att sån här musik finns är att dom tydligen säljer mycket plattor. och det är just det som är målet, att sälja plattor o tjäna pengar. sen att det är löjeväckande det är ju en annan sak.

word yo

Rent textmässigt är rap ett skämt och totalt talanglöst. Sen att de inte ver hur man gör en orginell video gör inte saken bättre.

Ingredienser i alla låtar i den genren: Niggaz,Ya, Yo, Crack, Bitches, Money, Fuck etc etc .

Fy fan.

åhh åhh åhh... hur kunde jag glömma musikvideorna?

dessa Oscars-nominerade klassiker... varenda en...

gah, tanken att ens börja skriva och klaga på dom får mig att bli sömnig... så jag tar och sover på saken istället (och så skriver jag om mina mardrömmar imorron istället hehe)

Werzion skrev:
åhh åhh åhh... hur kunde jag glömma musikvideorna?

dessa Oscars-nominerade klassiker... varenda en...

gah, tanken att ens börja skriva och klaga på dom får mig att bli sömnig... så jag tar och sover på saken istället (och så skriver jag om mina mardrömmar imorron istället hehe)

Vad är det me videorna? MTV spelar väl samma video hela tiden, med olika musik i bakgrunden? En kille med träningsoverall och ett bling runt halsen...så står det nå ungra brudar i tights och lite kamoflage och gnider sig på bilar...

Genren finns för att även talanglösa människor ska känna att dom har en plats i tillvaron. Stå i konstiga ställningar, ha på sig kläder som skulle passa elefanter, veva med armarna och utstöta läten som "uh" och "uh-huh". Nigga, plz! :rolleyes:

Ringo skrev:
Genren finns för att även talanglösa människor ska känna att dom har en plats i tillvaron. Stå i konstiga ställningar, ha på sig kläder som skulle passa elefanter, veva med armarna och utstöta läten som "uh" och "uh-huh". Nigga, plz! :rolleyes:

Genren finns för att även talanglösa människor ska känna att dom har en plats i tillvaron. Stå i konstiga ställningar, ha på sig kläder som skulle passa anorektiska höjdhoppare, veva med armarna och utstöta läten som "uh" och "uh-huh", och skaka på sitt långa hår! Redneck, plz! :rolleyes: Vips, så har vi beskrivit en hårdrockare med samma utsökta precsion. Inga fördomar här inte! :tummenupp

loser skrev:
Genren finns för att även talanglösa människor ska känna att dom har en plats i tillvaron. Stå i konstiga ställningar, ha på sig kläder som skulle passa anorektiska höjdhoppare, veva med armarna och utstöta läten som "uh" och "uh-huh", och skaka på sitt långa hår! Redneck, plz! :rolleyes: Vips, så har vi beskrivit en hårdrockare med samma utsökta precsion. Inga fördomar här inte! :tummenupp

Men du som lyssnar på mera kultiverad hiphop vet ju att det finns många andra alternativa artister. Fiffty är väl inte den mest genomtänkta/politiska rapparen i historien.

loser skrev:

:hihi

Ringo skrev:
loser: Vad smidigt :) Vilka andra typer kan man klämma in i beskrivningen?

Troligast de allra flesta stereotyper man kan tänka sig faktiskt. Tittar man lite djupare ser man att det kanske inte stämmer, men vem bryr sig. Nu skall vi generalisera! :tungan

Victor skrev:
Men du som lyssnar på mera kultiverad hiphop vet ju att det finns många andra alternativa artister. Fiffty är väl inte den mest genomtänkta/politiska rapparen i historien.

Jag lyssnar på det mesta, inom de flesta stilar. Gemensamt för dem är nog dock att det är ytterst få som hamar på MTV i någon större utsträckning. Fifty är ingen favorit kan man väl säga, dock så är det många av de rappare som ligger i iPoden som inte kommer att vinna en "politisk korrekthet" tävling. Gemensamt för dem är ofta att de är grymma "storytellers", vilket jag uppskattar. Lite grann som att lyssna på en saga ifrån ett annat land, vars lagar och regler man ej förstår. Dock så är det deras vardag de berättar om, vilket skrämmer mig lika mycket som det fascinerar mig.

Markus skrev:
50 Cent är en tönt, och dålig som fan. :fakta

Njae, snarare den vardag de önskar att de vågade ha va? ;)

Att Fifty inte är någon höjdare är vi nog rörande överens om.

Jag har full förståelse för att den förskönade versionen av "gangsterlivet" som bombas ut av MTV-rapparna är föga trovärdig, eller ens det minsta intressant att lyssna på. Mest bara tjatig. Det finns betydligt bättre storytellers som har mer substans i sina texter, dessa kommer nog aldrig att spelas på MTV dock.

loser skrev:
Att Fifty inte är någon höjdare är vi nog rörande överens om.

Jag har full förståelse för att den förskönade versionen av "gangsterlivet" som bombas ut av MTV-rapparna är föga trovärdig, eller ens det minsta intressant att lyssna på. Mest bara tjatig. Det finns betydligt bättre storytellers som har mer substans i sina texter, dessa kommer nog aldrig att spelas på MTV dock.

Jag var på 50 Cents konsert. :rodnar

Ringo skrev:

:hihi
Tror dom gör samma grej som Alice Cooper, Marilyn M, Elwis osv; det som mamma inte gillar gillar kidsen, och det är kidsen som köper skivor.
Sen har nog de flesta av G-rapparna en tveksam människo&kvinnosyn, och öppen inställning till vapen och droger.

loser skrev:
Då var det dig man såg på TV med trånande blick längst fram och en T-shirt som det stod "Big Dog - East Side Ketters!" :D

Nejnej, det var jag med NY New Era kepsen och eckojackan som stog och gjorde mantelrörelse på min fiktiva kolfiberpistol. Röd bandana under, såg du?

Ni får väl lyssna på lite bättre hiphop ffs.

-edit-
Ett gäng New Era kepsar och ett gäng sneakers är ett måste.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg