hillclimb

• Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date

peppureikä

Guest
Finns det nån som har provat hillclimb??

Last edited:
UKE skrev:
Finns det nån som har provat hillclimb??

Ja det har jag testat!! Om du menar när man tar en cross upp för en jävligt brant backe??? Jag ramlade och slog mig.. :gråta

Jag brukar köra min cbr900 både uppför å nerför alla möjliga slags branta stup/sluttningar och bergskammar!!! :död Det är skitkul, du borde testa :tummenupp

Vissa tycker att man ska sätta på sk "off road"-däck, men skit i det!!! Bara BRASSSA på dumpa kopplingen när det börjar bli riktigt brant... :yoparty

/BRASSARN

BRASSARN skrev:
Jag brukar köra min cbr900 både uppför å nerför alla möjliga slags branta stup/sluttningar och bergskammar!!! :död Det är skitkul, du borde testa :tummenupp

Vissa tycker att man ska sätta på sk "off road"-däck, men skit i det!!! Bara BRASSSA på dumpa kopplingen när det börjar bli riktigt brant... :yoparty

/BRASSARN
Njaa ...så enkelt e det inte man ska helst ha lååååånga bultar i däcket som biter i ordentligt när man ska äka upp på en backe som e minst 45 grader...dom killarna som gör det e riktiga tuffingar...gå o se det nån gång,,,

UKE skrev:
Njaa ...så enkelt e det inte man ska helst ha lååååånga bultar i däcket som biter i ordentligt när man ska äka upp på en backe som e minst 45 grader...dom killarna som gör det e riktiga tuffingar...gå o se det nån gång,,,
Det skadar ju inte om man har en lite längre sving också... Och kanske längre kedja...

Jag kommer ihåg när Eurosport körde sändningar i hillclimb från Dachau (eller vad det nu heter). Den gamla backen, den var ruggig den...

Esquire skrev:
Det skadar ju inte om man har en lite längre sving också... Och kanske längre kedja...

Jag kommer ihåg när Eurosport körde sändningar i hillclimb från Dachau (eller vad det nu heter). Den gamla backen, den var ruggig den...

ja där har jag vart me och kört många gånger.... jag vann tom en gång! :)

jag körde alltid med cbren, helt orginal. och det var aldrig nåra problem!
ibland kan man tycka att det blir lite då¨ligt bet i frambromsen efter ett tags åkande dock.

/BRASSARN

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
BRASSARN skrev:
ja där har jag vart me och kört många gånger.... jag vann tom en gång! :)

jag körde alltid med cbren, helt orginal. och det var aldrig nåra problem!
ibland kan man tycka att det blir lite då¨ligt bet i frambromsen efter ett tags åkande dock.

/BRASSARN

Kraschpucken skrev:
Va fan.. jag trodde Brassarn var historia? here we go again... :tomten
Det var nog bara temporärt. Men risken kanske finns att det kommer att inträffa igen. :tomten

Hillclimb

Jag kör hillclimb! Satser inte så jävla seriøst, men deltar i Nordic Cup for tredje året i år. Nu k¨r jag numera en KTM med TLR 1000 motor. Utrolig morsom sport som flere burde prøve.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...